شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۸۰۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
در مراسم تجلیل از شورایاران و هیئت امنای محلات منطقه10مطرح شد؛

جلسات شورایاری و هیئت امنای محلات در مسجد شکل بگیرد

ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران میزبان جمعی از مسئولین شهری و اعضای شورای شهر و اعضای شورایاران محلات منطقه ۱۰ تهران بود تا نقش مساجد در مدیریت محلات را بررسی کنند.

(شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۲:۲۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در این جلسه مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر، مساجد، شورایار‌ی‌ها و همه دستگاه‌های متولی تعلیم و تربیت را به عنوان سرمایه محلات برشمرد و گفت: همدلی، همزبانی و همکاری در بین دستگاه های اجرایی و ارگان‌ها در منطقه 10 قابل تحسین است و موفقیت حاصله در حوزه شورایاران مبین مدیریت خوب می‌باشد.

وی با تاکید بر افزایش فرهنگ مطالبه‌گری در بین شهروندان افزود: الگوی مطالبه‌گری مردم در مقیاس محله‌ای با محوریت مساجد و مدارس به همراه ایجاد نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ دینی و مذهبی به عنوان یک نیاز همگانی و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی، از رویکردهایی است که بایستی در برنامه کاری سال آتی قرار بگیرد.

طلایی با تاکید بر تدوین سند توسعه اجتماعی و فرهنگی، وظیفه شورایاری رابه دو بخش تقسیم کرد. بخش اول، نیازهای مردم، انعکاس و پیگیری آن و بخش دوم مداخله در متن جامعه با هدفِ توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، دینی و مذهبی.

وی افزود: شورایاری و مدیران محلات باید با اهتمام ویژه در مباحث فرهنگی و در مسیر مساجد به عنوان قلب محله حرکت کنند. نقش مدیریت شهری نیز حمایت و پشتیبانی از این برنامه‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که با راه‌اندازی سرای محلات بستر لازم برای ایجاد نقطه تعامل با مساجد، بسیج و سایر سازمان های فعال فرهنگی را فراهم می‌کند، افزود: یکی از وظایف مهم شورایاران، انتخاب مساجد به عنوان بخش اصلی کار و مکانی برای برگزاری نشست‌ها و همایش شورایاران است.

وی در ادامه گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده، مساجد تاثیرگذاری زیادی در رشد اجتماعی، فرهنگی و دینی افراد دارند .

طلایی در پایان، پیشنهاد راه‌اندازی باشگاه مجازی برای جمع‌آوری بانک اطلاعاتی محلات، کرسی‌های آزاد اندیشی، مراکز پاسخگویی به مسائل اجتماعی و مذهبی و بانک اطلاعات مراکز خیریه و ایجاد کلینیک مشاوره در محلات را عنوان کرد و گفت: همه این مراکز باید در یک سو و با یک هدف راه اندازی شوند.

(شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۲:۲۵
https://news.masjed.ir/u/sfw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید