چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۸۰۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مساجد تهران برگزار می شود:

کنگره «همسران و مادران آسمانی» در مسجد جامع بعثت /عزاداری شهادت صدیقه کبری (س) در مسجد آشتیانیها/یادواره شهدای تیپ فاطمیون، در مسجد امام حسن عسکری (ع)

کنگره «همسران و مادران آسمانی» 24 اسفندماه مصادف با شب وفات حضرت ام‌البنین (ع) در مسجد جامع بعثت، مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) از پنج تا نهم اسفند پس از اقامه نماز عشاء در مسجد آشتیانیها و یادواره شهدای تیپ فاطمیون منطقه 18 تهران، جمعه ششم اسفند از ساعت 15 در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود.

(چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۳۳

به گزارشپایگاه تخصصی مسجد، کنگره «همسران و مادران آسمانی» 24 اسفندماه مصادف با شب وفات حضرت ام‌البنین (ع) در مسجد جامع بعثت برگزار می‌شود. این مراسم با حضور 20 خانواده شهید مدافع حرم و 20 خانواده شهید دفاع مقدس غرب تهران در مسجد جامع بعثت برگزار خواهد شد. 

سخنران این مراسم حجت الاسلام یحیی صالحی‌نیا؛ امام جمعه شهرستان کن، خواهد بود و علی مسجدیان؛ از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطرات جنگ و امیر عباسی هم مداحی خواهد کرد. در این مراسم همچنین از مادران و همسران شهدا تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد. 

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع بعثت در اتوبان شهید ستاری، نرسیده به اتوبان همت، بلوار شهید خلیل آبادی واقع شده است.

 

سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع)، پنج تا نهم اسفند پس از اقامه نماز عشاء در مسجد آشتیانیها

بنا بر این گزارش مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع)، پنج تا نهم اسفند پس از اقامه نماز عشاء در مسجد آشتیانیها برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال بنی هاشمی، استاد حوزه علمیه، سخنران و محمدرضا احیاداران، مرثیه‌سرای مجالس روضه هستند.

یادآور می‌شود، مسجد آشتیانیها در تهران، میدان شهدا، خیابان 17 شهریور، ایستگاه ناصری واقع شده است.


یادواره شهدای تیپ فاطمیون منطقه 18 تهران، جمعه ششم اسفند از ساعت 15 در مسجد امام حسن عسکری (ع)

 بر اساس این گزارش یادواره شهدای تیپ فاطمیون منطقه 18 تهران، جمعه ششم اسفند از ساعت 15 در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود.

گفتنی است، شهدای تیپ فاطمیون منطقه 18 تهران شامل غلامعلی پناهی، محمدزمان صداقت، مهدی احمدی و خیرالله حسن زاده هستند.

این گزارش می‌افزاید، احمد ابوالقاسمی؛ قاری قرآن، حجت‌الاسلام سید حسن سجادی؛ سخنران، محسن طاهری و جواد حیدری؛ مداحان و محمود حبیبی کسبی؛ شاعر در این مراسم هستند.

یاد آور می شود، تیپ فاطمیون، واحد متشکل از افراد نظامی افغانستانی است که اکنون در سوریه به عنوان دفاع از حرم حضرت زینب (ع) واقع در جنوب دمشق، فعالیت می‌کنند.

یادآور می‌شود، مسجد امام حسن عسکری (ع) در تهران، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، پاسگاه نعمت آباد (به سمت اسلامشهر) واقع شده است.

 

مراسم عزاداری دهه فاطمیه دوم به مدت ۱۰ شب در مسجد الهادی (ع) برگزار می‌شود

به گزارشپایگاه تخصصی مسجد، همچنین مراسم عزاداری دهه فاطمیه دوم در مسجد الهادی (ع) برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجج اسلام علوی تهرانی و سید حسین مومنی و رفیعی در این مسجد برپا می‌شود.

بنابراین گزارش، در این مراسم عزاداری، که از دوم اسفندماه به مدت ده شب برگزار می‌شود، محمود کریمی، محمدرضا طاهری، سید مجید بنی فاطمه، روح الله بهمنی، عبدالرضا هلالی و حسین طاهری به مرثیه خوانی و مداحی می‌پردازند.

یادآور می‌شود، مسجد الهادی (ع) مجیدیه شمالی، خیابان استاد حسن بنا شمالی، بالاتر از میدان ملت، کوچه شهید صباح غربی واقع شده

(چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۳۳
https://news.masjed.ir/u/pqv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید