سه شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۷۸۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد:

لزوم نگاه مدیریتی به رسانه‌های مسجدی از سوی مرکز رسیدگی به‌ امورمساجد

حجت الاسلام شرفخانی ضمن بازدید از چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی درغرفه پایگاه تخصصی مسجد حضور یافت و گفت:مرکز رسیدگی به امور مساجد باید نگاه مدیریتی به رسانه‌های مسجدی داشته باشد.

(سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۰۱

حجت‌الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با بیان اینکه سازمان اوقاف آمادگی دارد، یکسری تولیدات فرهنگی که برای امام زاده‌ها آماده شده بود را در اختیار مرکز رسیدگی به امورمساجد بگذارد گفت: این تولیدات فرهنگی علاوه بر امام زاده‌ها برای مسجد نیز قابل استفاده است. 

 شرفخانی در ادامه گفت: سازمان اوقاف این آمادگی را دارد که تولیدات فرهنگی خود را در اختیار مرکز رسیدگی به امورمساجد قرار دهد و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در عرصه فضای مجازی وجود دارد، تولید محتوا است. لذا سازمان اوقاف تولیدات فرهنگی خود را با سازمان‌هایی که در این زمینه مایل به همکاری هستند و دغدغه مسجد دارند، به اشتراک می‌گذارد.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف در ادامه با اشاره به جمله امام(ره) که مسجد سنگر است گفت: همه نهادهایی که دغدغه مسجد دارند باید در تحقق بخشیدن به این جمله تلاش کنند. امروز مسجد سنگر اصلی در مقابل جنگ نرم دشمن است. لذا باید به جایگاه سنگر بودنش برگردد.
شرفخانی در ادامه یاد آور شد: مسجد محلی برای آماده سازی نیروی انسانی در مقابل تهاجم فرهنگی است. اگر تزلزلی در عرصه فضای مجازی رخ دهد، که هم اکنون ما شاهد هستیم بسیاری از فضای مجازی برای پاک کردن و منحرف کردن اعتقادات مردم استفاده می کنند، این وظیفه مسجد است که در این زمینه مقاوم سازی کند. اینجاست که سنگر بدون مسجد معنی پیدا می‌کند.
وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات موجود در عرصه مسجد این است که هنوز نتوانسته‌ایم یک سنگر نمونه از مساجد را طراحی و به عنوان الگو معرفی کنیم. ساختن الگو در کشور ما نیاز به شبکه سازی دارد. پایگاه تخصصی مسجد این فرصت را دارد که شبکه مردمی و حزب‌اللهی را در عرصه مدیریتی یک رسانه برای مساجد طراحی کند.
این کارشناس امور فرهنگی در ادامه گفت: اکنون در کشور قریب به 70 هزار مسجد وجود دارد که نزدیک به 30 هزار از آن فعال نیست، اگر شبکه ای از حداقل ده‌هزار نفر در کشور نیروی پایکار مسجدی که می خواهند در عرصه رسانه مسجد فعالیت کنند، ایجاد شود کارهای مهمی می‌تواند برای آینده مسجد صورت گیرد. البته این مهم با فقط با نگاه و مدیریت مرکز رسیدگی به امورمساجد قابل تحقق است.
 معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: مجموعه‌های رسانه‌ای که هم اکنون به غیر از پایگاه تخصصی مسجد، مشغول به فعالیت هستند صرفاً نگاه خبری به مسجد دارند. اگر نگاه مدیریتی از جانب مرکز رسیدگی به امور مساجد حاکم شود نتیجه بسیار درخشانی در آینده برای مسجد رقم خواهد خورد.
(سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۰۱
https://news.masjed.ir/u/tDv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید