یکشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۷۵۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
حجت الاسلام آقایی مطرح کرد؛

شناسایی 300 امام جماعت در طرح ستارگان محراب

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین آیین بزرگداشت ستارگان محراب برای آیت‌الله جلالی در شهرستان دماوند خبر داد، تا کنون ۳۰۰ امام جماعت در طرح ستارگان محراب شناسایی شده اند.

(یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۱۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری البرز شرق، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید آقایی در نشست خبری ویژه برگزاری بیست و هفتمین آیین بزرگداشت ستارگان محراب در شهرستان دماوند اظهار کرد: طرح ستارگان محراب، یکی از برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد بوده که در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح ستارگان محراب با هدف نمایاندن الگوهای برجسته از ائمه جماعات است، افزود: این ائمه جماعات از نظر علمی، خدماتی، اجتماعی و مبارزات انقلاب، در تربیت شاگردان و رشد مخاطبان در مساجد استان تهران توانسته‌اند که الگوهای موفقی را به وجود بیاورند.

*تداوم کارهای فرهنگی و ارتباط نسل جدید با افراد شاخص؛ هدف اجرای طرح ستارگان محراب

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: به غیر از الگونمایی در پیشبرد طرح ستارگان محراب، درصدد هستیم که نشان دهیم در مساجد با توجه به اینکه سابقه بسیار خوبی در کارهای فرهنگی و تربیت نیرو وجود داشته است، اکنون نیز همچون گذشته می‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم.

آقایی ادامه داد: موضوع دیگر در اجرای طرح ستارگان محراب، ارتباط نسل جدید با توان فرهنگی کسانی است که برای تقویت بنیه‌های دینی و ایمانی نسل‌های مختلف تلاش کردند؛ در این زمینه، ۳۰۰ امام جماعت شاخص در طرح ستارگان محراب در شهر تهران و شهرستان‌های این استان که منشأ خدمات بوده‌اند، شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به چاپ کتابی با عنوان ستارگان محراب بیان کرد: جلد نخست این کتاب با آلبوم تصویری و توضیحات کوتاهی از امامان جماعت شناسایی شده در طرح محراب در دو سال گذشته چاپ شده بود که اکنون این کتاب در حال بروزرسانی است تا شخصیت‌های جدید شناسایی شده نیز به آن اضافه شود.

*ایجاد نگارخانه تصاویر و آثار ستارگان محراب در استان تهران/ برگزاری آیین بزرگداشت برای امامان جماعت شاخص

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، ایجاد نگارخانه ستارگان محراب را یکی دیگر از اهداف این مرکز برای تکریم امامان جماعت برجسته و شاخص دانست و افزود: ایجاد نگارخانه بزرگ از تصاویر، آثار، تألیفات و … به‌جای مانده از ستارگان محراب در دستور کار قرار دارد تا مردم در این محیط بتوانند با امامان جماعت آشنا شوند.

آقایی با بیان اینکه برخی از امامان جماعت همچون آیت‌الله شهرانی در استان تهران بیش از ۱۰۰ تألیف دارند، خاطرنشان کرد: طرح ایجاد نگارخانه آماده است و منتظر اختصاص اعتبارات هستیم تا مجموعه آثار ستارگان محراب به نمایش گذاشته شود.

وی در ادامه گفت: برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها از دیگر اهداف در اجرای طرح ستارگان محراب است؛ به‌طور معمول، همایش‌ها در سالن‌ها برگزار می‌شود، اما سعی کردیم که این طرح را در مساجد برگزار کنیم تا همه اقشار بتوانند در این همایش‌ها حضور پیدا کنند.

*برگزاری بزرگداشت «سیدباقر آیت‌الله جلالی» در شهرستان دماوند

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: در برگزاری همایش‌ها اهالی، بسیج، شورای فرهنگی و امام جماعت مساجد همکاری می‌کنند و کارهای لازم را انجام می‌دهند.

آقایی بیان کرد: این همایش‌ها و آیین‌ها با برنامه‌ای ثابت در مناطق مختلف استان تهران برگزار می‌شود؛ این برنامه دارای دو بخش بزرگداشت برای کسانی که شهید یا مرحوم شدند و نکوداشت برای کسانی است که در قید حیات هستند و ۴۰ سابقه امامت جمعه را دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۶ نشست بزرگداشت ستارگان محراب در استان تهران برگزار شده است، اظهار کرد: بیست و هفتمین آیین بزرگداشت ستارگان محراب قرار است که در پنجم اسفندماه سال جاری برای «آیت‌الله سیدباقر جلالی» در شهرستان دماوند برگزار شود؛ پیش‌بینی می‌شود که ۳۰ آیین بزرگداشت تا پایان سال در استان تهران برگزار شود.

*تهیه مستند و کتاب درباره معرفی زندگی آیت‌الله جلالی/ ارسال پیام آیت‌الله جوادی‌آملی

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: هشت سال امام جماعت مسجد جامع دماوند و نماینده مردم شهرستان دماوند در هفدهمین دوره مجلس شورای ملی از جمله سوابق آیت‌الله سیدباقر جلالی است.

آقایی افزود: آیین بزرگداشت آیت‌الله جلالی یک سخنرانی محوری در راستای معرفی شخصیت او خواهد داشت؛ کتابچه‌ای با عنوان «درد دین، غم مردم» و مستندی با عنوان «وکیل مادام‌العمر» درباره آیت‌الله جلالی تهیه شده که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین پیام تصویری از آیت‌الله جوادی‌آملی در آیین ‌بزرگداشت آیت‌الله جلالی پخش خواهد شد و نمایشگاهی تصاویری از سابقه مسجد جامع و امامان جماعات دماوند نیز در حاشیه این آیین برپا می‌شود.

آیین بزرگداشت «آیت‌الله سیدباقر جلالی»، از ستارگان محراب و یکی از الگوهای شایسته امامت جماعت در شهرستان دماوند در روز پنج‌شنبه، پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۵ از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع دماوند برگزار خواهد شد.

(یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۱۵
https://news.masjed.ir/u/t2p
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید