چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۷۳۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
​محمدمهدی زاهدی در بازدید از غرفه پایگاه تخصصی مسجد؛

کانون اصلی فرهنگ در کشور مساجد هستند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم شورای اسلامی گفت: باید بدانیم که کانون اصلی فرهنگ در کشور ما مساجد هستند. از این رو باید همه تلاشمان را برای محور نگه داشتن مسجد، انجام دهیم. مسجد باید محور فعالیت‌های رسانه‎ای و فرهنگی باشد.

(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵) ۱۲:۲۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، ضمن حضور در غرفه پایگاه تخصصی مسجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: کمسیون آموزش و تحقیقات تمام سعی خود را در همکاری با مساجد برای کم کردن هزینه های مساجد می‌کند تا مساجد بتوانند به راحتی و با طیب خاطر  فعالیت‌های خود را انجام دهند.

زاهدی در رابطه با چگونگی ارتباط رسانه ها با مساجد به خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد گفت: رابطه رسانه ها و مساجد باید یک رابطه دو طرفه باشد، هم رسانه‌ها باید اخبار مساجد و فعالیت‌های آن را به خوبی پوشش و ارائه دهند و هم مسجدی‌ها باید با رسانه‌ها همکاری داشته باشند.

وی افزود اکنون تکنولوژی این امکان را می‌دهد تا هر فردی خود به عنوان یک رسانه عمل کند. مسجدی‌ها و کسانی که دغدغه مسجد دارند می‌توانند خود با رسانه ها همکاری کنند تا اخبار و فعالیت‌‎های مساجد و همچنین مشکلاتشان به گوش مسئولین برسد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه گفت: وقتی یک مسجد، یک فعالیت خوب انجام می‌دهد، خود نمازگزان می‌توانند با به اشتراک گذاشتن آن با سایر مساجد و مسجدی‌ها، الگوسازی کنند.

زاهدی افزود: ائمه جماعات و هیات امناءِ مساجد باید این موضوع را بدانند که دنیای کنونی، دنیایی سنتی مثل قبل نیست. آنها با استفاده بهینه از فضای مجازی می‌توانند به عنوان یک رسانه عمل کنند و این رویه باید بصورت تعامل با همه مساجد و ارگان‌های که دغدغه مسجد دارند، باشد.

وی افزود: مسجدی‌ها با ارائه یک چهره تمیز و منظم از مسجد و فعالیت‌های آن می توانند علاوه بر ایجاد فضایی خوب برای جلب جوانان به جلب خیرین نیز کمک کنند.

وزیر اسبق علوم در ادامه گفت: ما باید بدانیم که کانون اصلی فرهنگی در کشور ما مساجد هستند. از این رو باید همه تلاشمان را برای محور نگه داشتن مسجد، انجام دهیم. مسجد باید محور فعالیت‌های رسانه‎ای و فرهنگی باشد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه ها در ارائه محوریت نقش مسجد رسالت سنگینی دارند. بنابراین از همه نهادها و متولیانی که دغدغه مسجد دارند انتظار می‌رود در اقدامی مشترک تبدیل به یک رسانه و خبرگزاری برای مسجد شوند.

وی یادآور شد: هیات امنا و ائمه جماعات نیز با ایجاد فضایی خوب، چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، راه را به جوانان نشان دهند و مسیر را از هجمه‌های فرهنگی غرب پاک و فضای مجازی را به فضایی مطلوب برای حضور جوانان در مساجد و فعالیت‌های انقلابی تبدیل کنند و از ظرفیت جوانان بهره ببرند.

زادی در پایان گفت: اهالی و متولیان مساجد می‌توانند با ارائه فعالیت‌های خود در فضای مجازی، به عنوان یک رسانه عمل کنند ضمن اینکه می توانند با همکاری با سایر مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد که در این راه پیش قدم است، مسجد را به کانون اصلی فرهنگی آن منطقه تبدیل کنند.

 

(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵) ۱۲:۲۳
https://news.masjed.ir/u/hd8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید