یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۶۵۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر برگزار می شود؛

سخنرانی دبیر کل جمعیت فداییان اسلام در مسجد جامع حضرت صدیقه کبری(ع)

به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسمی با سخنرانی محمدمهدی عبدخدایی دبیر کل جمعیت فداییان اسلام، یکی از یاران شهید نواب صفوی، دوشنبه 18 بهمن ماه در مسجد جامع حضرت صدیقه کبری(ع) برگزار می شود.

(یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسمی با سخنرانی محمدمهدی عبدخدایی دبیر کل جمعیت فداییان اسلام، در مسجد جامع حضرت صدیقه کبری(ع)برگزار می شود.

 بنا بر این گزارش، سخنرانی محمدمهدی عبدخدایی از  یاران شهید نواب صفوی، دوشنبه 18 بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و اعشاء برگزار می شود.

یادآور می شود؛ مسجد جامع حضرت صدیقه کبری(ع) در خیابان افسریه شهرک والفجر بلوک A واقع شده است.

فرازی از زندگی محمد مهدی عبدخدایی؛

محمد مهدی عبدخدایی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۵ در مشهد متولد شد. پدرش، شیخ غلامحسین ترک تبریزی بود. ۱۰ سال بیشتر نداشت که پس از ترور کسروی، در منزل پدری‌اش با نواب صفوی آشنا شد. محمد مهدی در دوران نوجوانی به تهران رفت و در بازار تهران مشغول به کار شد، در همان زمان به عضویت فدائیان اسلام درآمد، زمانی که نواب صفوی در زندان به سر می‌برد، عبدخدایی به فرمان سید عبدالحسین واحدی مأموریت یافت تا حسین فاطمی وزیر امور خارجه کابینه محمد مصدق را ترور کند.

عبدخدایی پس از ترور فاطمی که تنها به مجروح شدن او منجر گردید، به علت سن کم به ۲۰ ماه زندان محکوم شد. او پس از آزادی به تحصیل علوم دینی پرداخت و در تمام فعالیت‌های فدائیان اسلام شرکت می‌کرد. پس از اعدام شهید نواب صفوی(ره)، تحت تعقیب مأموران رژیم شاه قرار گرفت و پس از دستگیری به ۸ سال زندان محکوم گردید که ۴ سال آن را در زندان برازجان گذراند و در نهایت در سال ۱۳۴۲ از زندان آزاد شد.

عبدخدایی پس از آزادی از زندان، ازدواج کرد و در زمان اوج مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی به خیل مبارزان پیوست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم سابقه طولانی مبارزاتی، از پذیرفتن مسؤولیت‌های دولتی خودداری کرد.

 

عبدخدایی

 

 

 

 

(یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۳۸
https://news.masjed.ir/u/ocq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید