سه شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۵۷۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی
.

دستور دادگاه عالی کشور فرانسه به ادامه تعطیلی مسجد پاریس

دادگاه عالی کشور فرانسه روز گذشته با صدور حکمی نسبت به ادامه پلمپ و دبسته بودن درب های مسجد الردا واقع در پاریس به روی مسلمانان و نمازگزاران این شهر رای صادر کرد.

(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۵۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از اکسپرس، داگاه عالی فرانسه به عنوان عالی ترین مرجع رسیدگی قضایی در این کشور، روز گذشته حکم به ادامه بسته بودن و پلمپ درهای مسجد الردا در پاریس داد.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی فرانسه ادعا کرده که این حکم به دلیل تبدیل شدن مسجد مذکور به مرکز پرورش تروریست های اسلامی و جهادی های داعش بدل شده است.

گفتنی است مسجد الردا که با ظرفیت پذیرش 600 نمازگزار در سال 2013 ساخته شد، در نوامبر سال گذشته میلادی با دستور «برنار کازنو»، وزیر کشور وقت و نخست وزیر فعلی این کشور تعطیل و پلمپ شد.

«کازنو» در آن زمان دلیل صدور چنین دستوری را اظهارات امام جماعت مسجد در راستای تبلیغ به نفع داعش و دعوت از نمازگزاران به انجام فعالیتهای تروریستی عنوان کرده بود. مطلبی که نمازگزاران مسجد همواره آن را رد کرده اند.

گفتنی است با قدرت گرفتن راستگرایان افراطی در فرانسه از جمله «مارین لوپن»، نامزد تندروی طیف مذکور در انتخابات ریاست جمهور این کشور، مسلمانان مقیم فرانسه تحت فشار بی سابقه ای قرار گرفته اند. مساله ای که گمان می رود دستکم  یکی از دلایل اصلی برخی از آنها در انجام فعالیتهای تروریستی علیه حکومت این کشور باشد.

(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۵۴
https://news.masjed.ir/u/nuu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید