یکشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۵۶۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

مسجد «الصدیقین» در نوار غزه افتتاح شد

مسجد الصدیقین با ارزش 555 هزار ریال قطری در نوار غزه احداث و افتتاح شد.

(یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵) ۱۵:۱۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبکه خبری «بوابه الشرق» جمعیت خیریه قطر در غزه؛ مسجدالصدیقین را در در بخش شمالی شهر بیت لاهیا افتتاح کرد.

در مراسم افتتاحیه این مسجد، جمعی از اشخاص حقوقی، نمازگزاران و اهالی منطقه حضور داشتند.

 بنابراین گزارش، این اقدام بارقه امیدی در میان همسایگان آن ایجاد کرده است و به همین دلیل مسجد الصدیقین علاوه بر اینکه محلی برای انجام اعمال عبادی است، به مکانی فرهنگی و اجتماعی نیز تبدیل می شود.

 مهندس محمد ابوحلوب؛ مدیر دفتر خیریه قطر در نوار غزه، گفت: این مسجد با کمک یکی از افراد نیکوکار قطری ساخته شد و برای ساخت آن، 555 هزار ریال قطر هزینه شد.ه است

 وی افزود: هدف از این اقدام قطری ها، تحکیم صلح و انتشار هماهنگی اجتماعی در جوامع مختلف است.

 ابوحلوب در ادامه به دیگر اقدامات مسوولان قطری اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین، این کمک ها صورت می گیرد و از همگان خواست تا نسبت به ضرورت بازسازی مساجد اهتمام داشته باشند.

 شیخ عبدالقادر سالم؛ مدیر اوقاف شمال غزه از دولت و ملت قطر در جهت کمک به ملت فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

 عزالدین الدحنون؛ شهردار بیت حانون نیز از فرد نیکوکار قطری به خاطر کمک به ساخت این مسجد تشکر کرد.

 وی به طرح های قطر در خدمت به نوار غزه و به ویژه بیت حانون اشاره کرد و گفت: جمعیت خیریه قطر در توسعه طرح های زیر ساختی و کاهش دادن شرایط محاصره غزه، کمک کننده بوده است.

 کمیته بازسازی غزه متشکل از اهالی منطقه و نیز همسایگان مسجدالصدیقین از جمعیت خیریه قطر تشکر کردند.

 بنابر این گزارش، کمیته بازسازی در مراسم افتتاحیه مسجدالصدیقین میان نمازگزاران شیرینی توزیع کرد و از کسانی که در ساخت مساجد همواره کمک می کنند، تشکر کرد.

 طرح ساخت این مسجد از سه سال پیش آغاز شد و به دلیل محاصره غزه از سوی صهیونیست ها این طرح با موانع و مشکلات فراوانی رو به رو شد و این مشکلات بعد از جنگ غزه در سال 2014 میلادی به اوج خود رسیده بود.

 قطر تاکنون طرح های فرهنگی و آموزشی بسیاری در مناطق مختلف غزه اجرا کرده است و این طرح ها شامل ده ها طرح توسعه ای در بخش های آموزش، بهداشت، اقتصاد و امور اجتماعی می شود.

 

(یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵) ۱۵:۱۴
https://news.masjed.ir/u/vxw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید