سه شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۵۶۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر:

حرکت مسجد‎سازی به سمت دولتی کردن، یک نوع انحراف استراتژیک است

محمد سالاری با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران وضعیت مطلوبی برای هزینه‌کردن پروژه‌های جدید ندارد، گفت: حرکت مسجد‎سازی به سمت دولتی کردن، یک نوع انحراف استراتژیک است و شهرداری‎ها تنها باید به نوعی این روند را تسهیل کنند.

(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۵۱

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران وضعیت مطلوبی برای هزینه‌کردن پروژه‌های جدید ندارد، گفت: حرکت مسجد‎سازی به سمت دولتی کردن، یک نوع انحراف استراتژیک است و شهرداری‎ها تنها باید به نوعی این روند را تسهیل کنند.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مورد روند احداث پروژه‎های مذهبی و ۴۰۰ مسجد در پایتخت گفت: امسال با توجه به نیازی که از سوری شورای عالی حوزه علمیه مطرح شده بود و اعضای شورای شهر هم تصویب کردند مقرر شد، سه حوزه علمیه طراحی و توسط شهرداری تهران حمایت و ساخته شود.
وی با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران وضعیت مطلوبی برای هزینه کردن پروژه‌های جدید در هیچ حوزه‏‎ای از جمله دینی و قرآنی ندارد، گفت: در شهرداری تهران وضعیت خوبی از لحاظ اعتباری و بودجه نداریم و در وضعیت اضطراری هستیم. 
 سالاری ادامه داد: بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران ۱۷ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود، سال ۹۶ هم تقریبا ۱۰۰۰ میلیارد به آن اضافه می‌شود این درحالی است که با توجه به مجموعه بررسی‌های انجام شده، شهرداری تهران مبلغی بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و اشخاص حقیقی بدهکار است؛ همچنین ۴۱ هزار میلیارد تومان هم پول لازم دارد تا پروژه‌های نیمه تمام را کامل کند. 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به این مسائل در حوزه مسجد‌سازی باید کاری کنیم که ‌مشارکت مردمی مورد استفاده قرار گیرد. ساخت و احداث مساجد به سمت دولتی کردن کار درستی نیست، و این درحالی است که مردم ما علاقه‌مند هستند در این حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت داشته باشند؛ لذا باید سیاست‌هایی را تدوین کنیم که مجموع آن منجر به مشارکت مردم و خیرین در حوزه فعالیت‌های دینی و مسجدسازی در پایتخت باشد.
سالاری بیان کرد: حرکت مسجد سازی به سمت دولتی کردن و یا در اختیار شهرداری قرار دادن یک نوع انحراف استراتژیک است و شهرداری‎ها باید به نوعی این روند را تسهیل کنند، به گونه‎ا‌ی که در روند بازسازی، جا نمایی، دادن مجوز و دادن زمین کمک کنند ولی اگر بتوانیم مشارکت مردم را جذب کنیم این می‎تواند کارنامه خوبی برای مجموعه مسئولین باشد.
(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۵۱
https://news.masjed.ir/u/jcl
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید