دوشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۵۲۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح کرد:

فاصله بسیاری تا مناسب‌ سازی مساجد برای بانوان داریم

حجت‌الاسلام سعید کرمی، با اشاره به اینکه درتسهیل شرایط حضور بانوان در مساجد با نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: حضور هر چه بیشتر بانوان در مساجد در فضای تعلیم و تربیت خانواده‌ها اثر مستقیم دارد.

(دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۱۱

به گزارشپایگاه تخخصی مسجد به نقل از شبستان حجت‌الاسلام سعید کرمی با اشاره به اینکه در عرصه فراهم آوری بستری مناسب برای حضور بانوان در مساجد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم و این مطلوب ما نیست، گفت: اهداف در دستیابی به این هدف نسبی بوده اند و ما در این زمینه توقع نداشته ایم که در بعد کمی و سخت افزاری پیشرفت داشته باشیم بلکه تلاش ما در این راستا بود که این گفتمان را در مساجد افزایش دهیم.

وی افزود: سعی ما ایجاد یک جریان و دغدغه در میان ائمه جماعات و کارگزاران مساجد برای آمادگی جهت حضور بانوان در آن ‌ها بوده است و امیدواریم تا روزی برسد که همه مساجد زمینه حضور با نشاط و شاداب بانوان در هر دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری را در خود ایجاد کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، خاطرنشان کرد: مسیرهای تردد بانوان و امکانات حضور آنان در مساجد باید فراهم شوند، به گونه ای که با تمهیداتی که از لحاظ ساختمانی و برنامه ای در مساجد در نظر گرفته می شود بانوان در مورد تکریم قرار گیرند و این آرمان، قله‌ای است که در حال حاضر مساجد ما با آن فاصله بسیاری دارند.

کرمی بر لزوم برطرف شدن موانع حضور بانوان در مساجد اشاره کرد و گفت: زیباترین نقطه مسجد و زیباترین تجهیزات و بهترین امکانات و جلوه های سمعی و بصری باید در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نمی توان توقع داشت، که بانوان پشت موانع و بدون آن که سخنران را ببینند با برنامه های مسجد ارتباط برقرار کنند و یا سخنرانی هایی که در آن‌ها برگزار می شود باید حداقل مباحثی را به بانوان اختصاص می دهد تا از این طریق حضور بانوان در مساجد گسترده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، خاطرنشان کرد: از طرفی باید این باور را در میان مسجدی ها ایجاد کنیم که حضور هر چه بیشتر بانوان در مسجد در فضای تعلیم و تربیت خانواده اثر مستقیم دارد و برای جامعه نیز آورده های بسیاری دارد و اگر این باور در جامعه ایجاد شود، شاهد اتفاقات خوبی در مساجد خواهیم بود.

(دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۱۱
https://news.masjed.ir/u/v2r
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید