یکشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۴۹۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
عضو هئیت امنای مسجد قبا خبر داد:

تامین جهیزیه در مسجد «قبا» به مدت ۲۵ سال/کمک 2 تا 4 میلیون تومانی به نوعروسان

ماشاءالله رحیمی گفت: ستاد جهیزیه مسجد قبا، با فعالیت ۲۵ ساله خود توانسته است برای تعدادی از نوعروسان نیازمند کالاهای اساسی اهدا کند و بسیاری از آنان را راهی خانه بخت کند.

(یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵) ۱۳:۴۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، ستاد جهیزیه مسجد قبا، با فعالیت ۲۵ ساله خود توانسته است برای تعدادی از نوعروسان نیازمند کالاهای اساسی اهدا کند و بسیاری از آنان را راهی خانه بخت کند.

ماشاءالله رحیمی عضو هئیت امنای مسجد قبا با اشاره به فعالیت 25 ساله ستاد جهیزیه در مسجد قبا، گفت: این ستاد در طول سال های گذشته برای برخی از نوعروسان نیازمند کالاهای اساسی اهدا کرده است و به برخی دیگر از آنان نیز 2 تا 4 میلیون تومان کمک کرده است.

وی بیان کرد: جهیزیه‌ها با نیت خیر، توسط خیرین تهیه می شود و نوعروسان نیازمند هم توسط همین خیرین شناسایی و کمک های جمع آوری شده به آنان اهدا می شود.

عضو هئیت امنای مسجد قبا با اشاره به اینکه کالاها و اقلام مورد نیاز جهیزیه به صورت عمده از مراکز تولیدی و به قیمت مناسب خریداری می شوند، خاطر نشان کرد:در سال‌های اولیه فعالیت این ستاد جهیزیه، تنها چهار کالای اساسی مانند فرش، اجاق گاز و یخچال به نوعروسان نیازمند داده می شد، اما در حال حاضر تعداد این اقلام به 14 قلم افزایش یافته است و کالاهایی چون فرش، یخچال، گاز، اتو، ماشین لباس‌شویی، سماور، سرویس قابلمه و قاشق و چنگال، زودپز، یک دست رختخواب و سرویس چینی را شامل می شوند.

رحیمی به فعالیت های این مسجد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این مسجد در سال‌های جنگ تحمیلی هم به عنوان ستاد پشتیبانی از رزمندگان اسلام فعالیت می کرد و همه امکانات این ستاد در خدمت جبهه‌های جنگ بود و در حال حاضر هم به صورت ستاد جهیزیه در حال فعالیت است.

یادآور می شود، مسجد قُبا در خیابان شریعتی و در نزدیکی حسینیه ارشاد قرار گرفته دارد ، زمین مسجد قُبا در سال 1335 توسط محمود حسینیان تهرانی به مساحتی حدود 240 مترمربع وقف مسجد شد، اما با چند سال وقفه‌ در سال 1350 افتتاح شد، در سال 1350 اهالی محل به همت شهید تقی طرخانی‌، 400 مترمربع از زمین‌های اطراف را به مسجد اضافه کردند این مسجد، توسط مهندس «عبدالمجید نقره کار» طراحی و ساخته شده است.

در سال 1353 نیز مسجد قُبا به امامت آیت‌الله شهید مفتح به طور رسمی گشایش یافت‌، این مسجد از ابتدای تاسیس آن به دلیل حضور آیت‌الله مفتح از پایگاه‌های مهم مبارزه علیه رژیم پهلوی بود و با پایان یافتن جنگ تحمیلی در سال 1368، چهار هزار و 500 مترمربع دیگر به مساحت آن اضافه شد و هم اکنون این مسجد در سه طبقه دایر است‌ که طبقه همکف شبستان مسجد به مساحت 600 مترمربع و نیم طبقه بالای آن نیز مخصوص بانوان است‌.

از جمله فعالیت‌های مهم این مسجد می‌توان تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در سال 1354، که هم اکنون نیز فعال است ‌و نیز ستاد جهیزیه آن که از سال 1368 برای کمک به نیازمندان برای خرید جهیزیه فعال است، اشاره کرد.‌

(یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵) ۱۳:۴۹
https://news.masjed.ir/u/l4V
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید