شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۴۷۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
به میزبانی معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امورمساجد تهران؛

نشست هم اندیشی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد

نشست هم اندیشی اعضاء شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت الاسلام محمودی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۲۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،نشست هم اندیشی اعضاء شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران برگزار شد. در این نشست که در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران برگزار شد، محور ها و دستورالعمل چگونگی برگزاری دهه فجر، بخصوص روز 12 بهمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در مقدمه این نشست اظهار داشت: حماسه 9 دی از بعضی جهات مهجور مانده است ولی با این حال ملت ایران با توجه و بصیرت خاصی آن را گرامی داشتند.

وی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد در برپایی نشست های 9 دی و ارزش نهادن به این روز بزرگ بسیار تلاش کرد و بسیار موثر بود.

حجت الاسلام محمودی در ادامه گفت: با توجه به اینکه به دهه فجر نزدیک می شویم باید تلاش کنیم تا این مراسم علاوه بر کیفیت و محتوای خوب از نوآوری در  اجرا نیز برخودار باشد. اولویت این شورا در اجرای مراسم دهه فجر فرهنگ سازی است.

وی افزود تجلیل از شهدای گمنام و حرم تحت عنوان مهمانی لاله ها در محل دفن این عزیزان، یکی از اهداف شورا در دهه فجر است. باید علاوه بر تجلیل از شهدای گمنام بهشت زهرا، از  شهدای گمنام و مدافع حرم در بوستان ها و محله ها نیز تجلیل شود. شهدا هیچ نیازی به ما ندارند، این ما هستیم که به تجلیل از شهدا نیاز داریم و باید فرهنگ شهادت را ترویج دهیم.

وی یادآور شد:  فرهنگ سازی مهمانی لاله ها باید از مدارس شروع شود. حتی می توان خانواده های این شهدا را برای تجلیل به مدارس دعوت کرد. این کار با هماهنگی آموزش و پروش قابل اجرا است. همچنین با نزدیک بودن ایام دهه فجر با سال میلادی تجلیل از شهدای مسیحی و همچنین سایر اقلیت ها باید صورت پذیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه از پنجم تا یازدهم بهمن ماه را با عنوان هفته استقبال گرامی می داریم گفت: برنامه استقبال از سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در  هفته استقبال آغاز می شود. ضمن اینکه برنامه های هفته استقبال نیز  مدون شده است. در این هفته چنانچه مجموعه ای بخواهد مراسم نثار تاج گل داشته باشد توصیه می شود که به بهترین شکل و حضور صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم سالگرد سی و هشتمین ورود امام خمینی(ره) به ایرانب اید با کیفیت بسیار خوبی انجام شود، گفت: حضور پررنگ مردم در مرقد و محل جلوس امام(ره) از جمله مسائلی است که این روز را باشکوه خاصی به جلوه می کشد. چون خالی بودن مرقد در این روز خوراک رسانه ای، برای رسانه ها و شبکه های دشمن است.

 

امام از شبکه مساجد برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرد

در ادامه این نشست حجت الاسلام کرمی معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران گفت: استقبال مردم از مراسم 9 دی و حضور پرشور مردم در مراسم روز بصیرت، نشان از آگاهی و بصیرت مردم ایران است. حضور ملت ایران در این مراسم حتی فراتر از توقع بود.

وی افزود: در مراسم 9 دی حضور مردم و علماء و جامعه روحانیت در میدان حضور و مساجد جای بسی افتخار است. در برپایی مراسمات 9 دی همکاری خوب دستگاه های اجرایی مثال زدنی است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: برنامه هایی که در این شورا پیگیری می شود و همچنین برنامه هایی که از سوی مرکز انجام می شود برنامه های انقلاب و نظام است. این برنامه ها متعلق به رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما همه سرباز ایشان هستیم.

وی افزود: دهه فجر و سایر مراسمات انقلابی مختص به همه ملت ایران است و در بر پایی آن تفکرات سیاسی و جناحی رنگ می بازد و جایی برای جناح و حزبی نمی گذارد .خدا را شاکر هستیم که در رکاب نظام مقدس اسلامی و رهبری آن هستیم. شکرانه این توفیق این است که بتوانیم بیش از پیش نقش ایفا کنیم.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) که می فرمودند: این مساجد بود که پیروزی در انقلاب را برای ما رقم زد، گفت: مهمترین عامل در بیداری مردم و پیروزی در انقلاب اسلامی، مسجد بود. امام از شبکه مساجد برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرد. حتی دشمن نیز در رسانه های خود به این موضوع معترف است که شبکه مساجد در ترویج پیام های امام(ره) نقش موثری داشته است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست نمایندگان نهاد مختلف از جمله صدا و سیما، سازمان بهشت زهرا، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ناجا، و دانشگاه پیام نور و سایر اعضاء به ارائه پیشنهادهای خود در برگزاری هرچه بهتر مراسم دهه فجر به خصوص 12 بهمن پرداختند. مراسم 12 بهمن دستور کار اصلی نشست امروز بود که در آن هماهنگی های لازم برای نشان دادن چگونگی ورود امام به تهران و طی مسیر از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد، در پایان این نشست که همزمان با نماز ظهر و عصر بود، اعضاء شورا نماز جماعت را با امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد، برگزار کردند.

 

 

 

(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۲۵
https://news.masjed.ir/u/lCx
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید