شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۴۵۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیرعامل خبرگزاری فارس در مسجد امام خمینی(ره) اکباتان گفت:

فتنه 88 برای مردم و نظام هزینه‌های زیادی داشت

سید نظام موسوی اظهار داشت: درفتنه 88 با شعارهای حق، مسیر باطل در پیش گرفته شد و هزینه‌های بسیاری برای مردم و نظام در پی داشت ولی تجربه‌ای این اتفاق بسیار ارزنده و گران بها بود.

(شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵) ۱۶:۳۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در مراسم یوم الله نهم دی در مسجد جامع امام خمینی(ره)  اکباتان با بیان اینکه اگر فتنه اتفاق نمی افتاد، منافقان بدنه نظام جدا و معلوم نمی‌شودند، اظهار داشت: فتنه 88 یکی از تاریک ترین نقاط تاریخ ایران استدرفتنه 88 با شعارهای حقی مسیر باطل در پیش گرفته شد و هزینه‌های بسیاری برای مردم و نظام در پی داشت ولی تجربه‌ای این اتفاق بسیار ارزنده و گران بها بود.

وی با تاکید بر اینکه باید از فتنه سال 88 درس بگیریم، گفت: اگر از آن ایامی که بر کشور گذشت درس نگیریم، هر ساله شاهد فتنه‌های متعدد خواهیم بود که تکرار این فتنه‌ها ضربات سنگینی بر پیکره‌‌ی نظام خواهد زد.

موسوی همچنین یادآور شد: فلسفه اینکه ما برای ایام الله روزهای خاصی تدارک می‌بینیم عبرت است تا تجربه ها را تکرار کنیم ما حوادث عاشورا و محرم را برای این صورت می‌دهیم تا مجددا برای خود تکرار کنیم که چه حوادثی در کربلا بر پسر فاطمه و یارانش گذشت، بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم که در کدام صف قرار گرفته ایم. یوم الله 9 دی نیز از جنس عاشورا و کربلا است و مردم انقلابی بدون هیچ دعوت و فراخوانی روانه میدان انقلاب شدند و به صحنه آمدند.

وی خاطرنشان کرد: مردم انقلابی ایران در حماسه تاریخی 9 دی شعار حمایت از نظام و تبری از فتنه را دادند و بنده هم معتقدم فتنه سال 88 دارای یک عقبه بود.

موسوی همچنین تاکید کرد: در تمام دنیا ممکن است عده ای نسبت به انتخابات معترض باشند، انتخابات هم یک پدیده انسانی است و امکان خطا در آن وجود دارد. در همین انتخابات اخیر آمریکا نیز آقای ترامپ قبل از انتخابات گفته بود که ممکن است تقلب شود  اما این ادعا یک رجزخوانی انتخاباتی بود چون وقتی کسی خود را در معرض شکست می بیند سعی می کند به مردم القا کند که شکست من به دلیل برخی مسائل دیگر است. فردای نتایج انتخابات آمریکا ترامپ مسئله تقلب در انتخابات را کنار گذاشت، بنابراین این نوع اعتراض ها در همه دنیا پذیرفته شده است و در تمام جهان برای اعتراض به انتخابات مسیر قانونی وجود دارد و ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست.

موسوی همچنین افزود: اصل دموکراسی و مردم سالاری این است که شما صندوق رای و قانون را بپذیری و اگر قانون مسیری را برای اعتراض باز کرد، باید آن مسیر را بپیمایید و در نهایت به قانون گردن بگذاری. و لو آنکه آن قانون به نفع شما نباشد ولی اگر قانون را فقط در تامین منافع خودت ببینی سنگ بر روی سنگ بند نمی شود، در همان موقع نیز آقای اژه ای که دادستان وقت بود به نامزدهای شکست خورده گفته که اگر ما آرا را بازشماری کنیم شما قبول می کنید آقایان گفته بودند ما فقط در صورتی قبول می کنیم که ما پیروز شویم.

موسوی درادامه گفت:: جمهوری اسلامی از همان ابتدا با نظام سرمایه داری غرب در تضاد آشکار بود و استعمارگران برای انحراف و به بن بست رساندن انقلاب مردم ایران تلاش میکردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب تاریخ بشریت بود، گفت: "میشل فوکو" اسم این انقلاب را گذاشت انقلابی به نام خدا و تعبیر اولین انقلاب پست‌مدرن دنیا را برای انقلاب ایران اختصاص داد.

موسوی تاکید کرد: انقلاب ایران بر خلاف انقلاب‌های دیگر جهت گیری جدیدی پیدا کرد و امام یک کاریزمای تمام عیار داشت به شکلی که "مسعود رجوی" زمانی که از زندان آزاد شد گفت که ما قطره‌ای از دریای بیکران انقلاب اسلامی هستیم و همه جایگاه والای امام را پذیرفته بودند و نمی‌توانستند رهبرتراشی کنند و با اینکه امام در نامه معروف خود قسم خورد که به بنی صدر رای نداده است تا آخرین لحظات از بنی صدر دفاع کرد چرا که امام باور داشت که باید حرمت رای مردم حفظ شود و این تا زمانی بود که نمایندگان مردم به عدم کفایت سیاسی بنی صدر رای دادند.

موسوی القای تحریم انتخابات از سوی مردم را یکی از برنامه های دشمنان برای زیر سوال بردن جمهوریت نظام برشمرد و عنوان کرد: هر انتخابی که رخ می داد می گفتند مردم پای صندوق های رای نیامده اند و ایرانی ها انتخابات را تحریم کردند بنابراین تحریم انتخابات مدت های طولانی در دستور کار آنان بود و این در حالی از سوی آنان صورت می گرفت که ادعای دموکراسی داشتند ولی مردم ایران در سخت ترین شرایط به عنوان فریضه دینی و اعتقادی به پای صندوق رای آمدند و انتخابات واقعی را رقم زدند.

معتقد است که غربی ها پس از اینکه به این نتیجه رسیدند که تحریم انتخابات در ایران جواب نمی دهد به دنبال حمایت از برخی جریانات سیاسی در ایران روی آوردند ولی ایران دارای مردمی است که هرجا لازم باشد صحنه هایی را خلق می کنند که بسیاری از کشورها دستشان از این عظمت‌ها خالی است.

موسوی با بیان اینکه از تابستان سال 87 جرقه های عدم سلامت انتخابات زده شد، گفت: رسانه های غربی همان زمان این خط خبری را دنبال کردند که برخی از ناظران سیاسی در ایران نسبت به سلامت انتخابات آینده شک و شبهه دارند و برنامه های 8 ساعته در این خصوص ترتیب دیدند که رهبری در نوروز سال 88 هشدار دادند که "عده ای در قضیه عدم سلامت انتخابات می دمند" ولی علی رغم همه خط و مشی که دشمنان برای ایجاد شبهه در سلامت انتخابات صورت دادند جمهوری اسلامی قصاص قبل از جنایت نکرد و انتخابات را برگزار کرد.

موسوی با اشاره به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88، میزان مشارکت در این دور از انتخابات پرشور عنوان و تصریح کرد: در هیچ یک از دموکراسی‌های متعارف دنیا چنین درصدی از مشارکت وجود ندارد و هیچ کس هم تعداد آرا را زیر سوال نبرد چون همه صفوف عظیم مردم پای صندوق رای را دیدند اما شیاطین در اطراف برخی نامزدها نفوذ کردند و به آنان القا کردند که شما پیروز هستید.

موسوی با بیان اینکه ادله نامزدهای شکست خورده در فتنه 88 استدلال های غیرعلمی بود، گفت: بزرگترین استدلال آنها همانی بود که خانم رهنورد عنوان کرد و آن این بود که مگر می شود مردم لرستان به داماد خودشان رای ندهند؟ آقای کروبی که خودشان فرزند لرستان بود مردم اگر می‌خواستند به وی رای می دادند.

وی ادامه داد: آقایان خودشان در محافل خصوصی می‌گویند ما قبول داریم که سال 88 تقلب نشد و آقای حجاریان هم گفتند که تدلیس صورت گرفت و مردم را با برخی کارها فریب دادند! پس چرا گفتید تقلب شده و نظام را متهم کردید.

موسوی در ادامه گفت که نمی‌شود به آرای مردم سلیقه‌ای نگاه کرد و هرگاه آرای مردم را در جهت غایت خود دیدیم از آن دفاع کنیم و هرجا بر خلاف انتظار ما بود، نپذیریم.

موسوی به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه مردم فهیم هستند اشاره و تاکید کرد: مردمی که رای شان با سیب زمینی تغییر کنند پس چگونه فهیم هستند؟ شما یا مردم را قبول ندارید یا دروغ می گویید.

وی با بان اینکه تقلب 11میلیون رای غیر ممکن است به انتخابات سال 92 اشاره و تصریح کرد: آقای روحانی در انتخابات 92 با اختلاف 250 هزار رای پیروز شد. نظامی که در 250 هزار رای امانت داری دارد مگر می شود 11 میلیون رای را جا به جا کند؟

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: برنامه آنان از 30 خرداد 88 به بعد به سمت مقابله با نظام رفت و حتی شعار می دادند که اصل نظام نشانه رفت پس بنابراین مسئله انتخابات نبود، بلکه چیز دیگری بود.

موسوی با طرح این پرسش که چرا نظام در آن ایام با آن ها برخورد نکرد، گفت: ایده های مختلفی در آن زمان وجود داشت که با این ها برخورد و بازداشت شوند اما رهبری بهترین روش را در پیش گرفتند، عده ای در زمین نظام می خواستند نظام را زمین گیر کنند اما مقام معظم رهبری فرصت داد و علوی برخورد کرد.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ادامه داد: عقبه مردمی آن ها ریزش کرد و دریافتند این ادعاها دروغ بوده اما جماعتی که در خیابان ماند مسئله شان انتخابات نبود.افرادی که در محرم 88 هلهله سر دادند بچه شیعه نبودند چرا که بچه شیعه این کارها را صورت نمی دهد و البته بعدها معلوم شد برخی از این افراد بهایی بودند.

وی با تاکید بر اینکه عاشورای سال 88 کارد به استخوان رسید، گفت: آنهایی که ادعا می کنند مردم را با ساندویچ و ساندیس به میدان آوردند خودشان را به نفهمی زده اند؛ حقیقتا هیچ عقبه تشکیلاتی 9 دی نبود و مردم خودجوش به میدان آمدند و از همه جنس و گرایشی حضور داشتند، نهم دی مانند سیل پلشتی‌های سال 88 را شست، گفت: یوم الله نهم دی رای هیئت منصفه مردمی پس از دادگاه عمومی توسط مقام معظم رهبری بود تا اسلامیت و جمهوریت نظام پایدار بماند.

موسوی ادامه داد: همان آقایانی که می گفتند در انتخابات 88 تقلب شده در انتخابات سال 90 رای دادند؛ اگر انتخابات مشکل دارد پس چرا رای دادید؟ در انتخابات 92 کاندیدا معرفی کردند و آقایان موسوی و کروبی در انتخابات 7 اسفند 94 اعلام کردند که از فلان لیست حمایت کردند چون خودشان هم می‌دانند انتخابات در نظام جمهوری اسلامی سالم است، فتنه گران در سال 88 به دنبال انقلاب مخملی بودند به همین دلیل است که رهبری در مباحث مختلف مسئله فتنه را همیشه تاکید می کنند چون اگر مسئله فتنه را بازخوانی نکنیم بعدا ممکن است دوباره فتنه‌ای رخ دهد.

مدیر عامل خبرگزاری فارس به شعار برخی از افراد مبنی بر اینکه باید حصر سران فتنه برداشته شود اشاره و در پاسخ به آنها گفت: مگر سران فتنه را به خاطر انتخابات و سال 88 حصر کردند؟ بعد از یوم الله 9 دی و حضور با عظمت مردم در صحنه هم نظام آنها را حصر نکرد بلکه نظام زمانی مسئله حصر را در دستور کار قرار داد که این افراد عملا پادوی دشمن شدند.

موسوی در همین رابطه افزود: آنها تلاش کردند که ایران را تبدیل به سوریه کنند؛ خیلی‌ها یادشان رفته که بهانه حصر این‌ها چه بود؟ سران فتنه و حامیانشان می‌خواستند 25 بهمن 89 به بهانه انقلاب‌های عربی در داخل ایران هم چنین برنامه‌ای پیاده کنند.

وی یادآور شد: در 5 بهمن یعنی زمانی که در مصر و تونس و غیره حرکاتی شروع شد سران فتنه و حامیانشان احساس کردند که الان زمان عملیات فرارسیده است و بیانیه دادند که 25 بهمن مردم به خیابان بیایند که حقیقتا دیگر بهانه اعتراض انتخابات نبود بلکه تهییج و تحریک افکار عمومی برای مصریزه‌کردن و تبدیل ایران به سوریه بود که اگر با این افراد برخورد قاطع نمی‌شد، مملکت را به باد می‌دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اوضاع منطقه گفت: منطقه در یک آشوب بی‌سابقه به سر می برد و طی چند روز اخیر چندین نماینده پارلمان ترکیه را به دلیل مسائل امنیتی بازداشت کردند اما در ایران آرامش حکمفرماست.

موسوی با اشاره به نگاه احترام آمیز برخی کشورهای منطقه همچون عراق، بحرین، لبنان، فلسطین و یمن نسبت به ایران، اظهار کرد: همه کشورهای غربی و عربی جمع شدند که بشار اسد را در سوریه ساقط کنند اما نتوانستند و این به دلیل حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه نیست بلکه به دلیل روح معنویت و مقاومت است که ایران در منطقه رسوخ داده است.

وی افزود: امروز شخصیتی چون حاج قاسم سلیمانی چه غوغایی در دنیا ایجاد کرده است؛ دنیا ایشان را سردمدار مبارزه با تروریسم، استکبار و جنگ طلبی میشناسد عزت و اعتبار برای ایران این است نه آنهایی که سال 88 از درون کشور آشوب ایجاد کردند.

(شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵) ۱۶:۳۳
https://news.masjed.ir/u/w8n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید