چهارشنبه / ۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۴۴۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
آیت الله صدیقی در مراسم بزرگداشت نه دی در مسجد لولاگر مطرح کرد:

9 دی تجلی خون امام حسین(ع) بود / خانه خدا در آتش فتنه سوخت

امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت حماسه نه دی که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، گفت: بعد از اهانتی که در روز عاشورا به مقدسات و پرچم ابی‌عبدالله(ع) شد قطعاً 9 دی تجلی خون امام حسین(ع) بود.

(چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی با سخنرانی آیت الله صدیقی در مسجد لولاگر تهران برگزار شد. در این مراسم آیت الله صدیقی با بیان اینکه حماسه 9 دی تجلی خون امام حسین(ع) بود گفت: در فتنه 88 به بسیاری از مقدسات اسلام و انقلاب توهین شد و متاسفانه هم پرچم ابی عبدالله و هم مسجد که خانه خداست در آتش فتنه سوخت.

وی افزود: خداوند متعال با فرستادن انبیاء حجت را بر بندگان خویش تمام کرد. بعد از آن نیز دوازده امام را برای هدایت بشر قرار داد. خداوند دینی را که خود نازل کرده و قرآن های ناطقی را که برای هدایت بشر در کنار قرآن صامت قرار داده است و خود او تضمین کرده کرده که هیچ قدرتی نمی‌تواند این دو را از بین ببرد. خداوند در قرآن می‌فرماید: ما خود قرآن را نازل کردیم و خود آز آن حفاظت خواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: فتنه‌گران بنا دارند که با دهانشان نور خدا را خاموش کنند. آنها فضاسازی و تهمت و جعل دروغ ایجاد شورش و اغتشاش می‌کنند و مسلمان ها را به جان هم می‌اندازند. بدبینی و سوء ظن ایجاد می‌کنند. شیاطینی که به تعبیر پیامبر(ص) از کفار برای امت اسلام خطرناکترند. پیامبر(ص) خطاب به امت خود می فرمود: من برای شما نه از کفار می‌ترسم و نه از مومنین. زیرا که جبهه کافر مشخص است و برعلیه شماست. مومنین نیز در سنگر ایمان می‌جنگند و ترسی از روبرو شدن ندارند. ولی من از آن منافقی برای شما می‌ترسم که وقتی حرف می‌زند دوا به شما نشان می‌دهد ولی وقتی عمل می‌کند شما را مسموم می‌کند. کسی که حلیم لسان و منافق القلب است. کسی که در دل خود کینه می‌اندوزد ولی در لسان دوست می‌نماید.

فتنه گران و حامیان آنها با تبلیغات، ماهواره‌ها، شبکه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی خود به دنبال خاموش کردن نور خدا در این سرزمین هستند. هرچند که خداوند آب پاکی را بر دستان ایشان ریخته و می‌فرماید: الله نور خود را به آخر می‌رساند. هیچکس نمی‌تواند نور خدا را خاموش کند. انقلاب اسلامی ایران نیز همان نوری است که از جانب خدا می‌تابد. خداوند قلب امام(ره) را با نور محبت و معرفت خود روشن کرده بود و وقتی ایشان حرف می‌زد با تاییدات الهی حرف می‌زد نه با هوای نفس. لذا وعده هایش نیز بر خلاف تحلیل های علمی زمان بود.

وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرمود: در هرفتنه ای که بعد از من برای خاموش کردن نور دین و برای قطع کردن درخت دین برپا می‌شود تا شجره ایمان را در معرض حیله دشمن قرار دهد، خداوند ولی‌ای از فرزندان من را دارد که از ایمان دفاع کند و وقتی حرف می‌زند آن چیزی را می‌گوید که ما در دل او قرار می‌دهیم. همان امری که برای امام(ره) اتفاق افتاد و خداوند ایشان را لسان الله قرار داد.

خطیب جمعه تهران در ادامه افزود: در زمانی که ساواک، ارتش، شرق و غرب از شاه حمایت می‌کرد امام(ره) می‌فرمود: شاه باید برود! و همین اتفاق نیز افتاد و شاه رفت. چند سال بعد نیز وعده پیروزی در جنگ را داد که در نهایت در جنگ تحمیلی نیز پیرزوی برای رزمندگان اسلام رقم خورد. در زمان شوروی نیز امام فرمودند: صدای شکستن اسخوان‌های کمونیسم را می‌شنوم و چندی بعد کمونیسم و اتحاد جماهیر شوروی از هم پاشید. این پیش‌بینی‌ها که امام(ص) در بسیاری ازموارد انجام می‌دادند نشانه ای از وجود نور الهی در درون ایشان بود. خداوند آنها را در دل امام(ره) قرار می‌داد و او می‌گفت.

وی یادآور شد: این مساله برای مقام معظم رهبری نیز به همان شکلی که در زمان امام(ره) وجود داشت اتفاق افتاد و خداوند ایشان را نیز لسان الله قرار داد. ایشان در زمان جنگ سوریه که برخی از تحلیل گران خارجی و داخلی معتقد بودند که بشاراسد باید برود، امام خامنه‌ای به سیدحسن‌نصرالله فرمودند شما مقاومت کنید چون پیروز خواهید شد. این وعده پیروزی از جانب مقام معظم رهبری به سیدحسن‌نصرالله از همان لسان الله بودن نشأت می‌گیرد. خداوند می‌فرماید ما خودمان در زبان او(پیامبر) جاری می‌سازیم و ضمانت صحتش نیز با ماست. خداوند متعال بنا دارد که این دین را حفظ کند.

وی افزود: امام(ره) انقلاب را ادامه حرکت انبیاء می‌دانست و می‌فرمود ولایت فقیه ادامه حرکت نبوت است. همانگونه که در جنگ با پیامبران(ص) تا کنون هیچ باطلی پیروز نشده است و شجره نبوت را نیز نتوانسته قطع کند، این انقلاب که حفظ دین برای ظهور امام زمان(ع) است و برای حفظ آن بهترین جوانان این آب و خاک خون داده اند را قطعاً خدا نگه خواهد داشت. کسانی که برای دین خدا خون دادند و اکنون نیز در جبهه دفاع از حرم زینب(ع) خون می‌دهند.

آیت الله صدیقی یادآور شد: بودن با رهبری آسمانی و لبیک گفتن به خدا و رسول او برای شما زندگی است و اگر لبیک نگویید، بترسید از فتنهای که پیش رو دارید. وقتی فتنه‌ای شعله ور شود فقط فتنه گر نخواهد سوخت بلکه تر و خشک با هم می‌سوزند. در روایات بسیاری در متون ما این فتنه مقابله با خداوند است. لذا امیرالمونین(ع) نیز در سخنان خود می‌فرمود: من بودم که چشم فتنه را در آوردم. کسی جز من جرات نمی‌کرد در مقابل فتنه بایستد.

وی افزود: در زمان امیرالمومنین(ع) سه فتنه رخ داد. فتنه اول در زمان جنگ صفین بود که با قرار دادن قرآن بالای نیزه ها قرآن را در مقابل قرآن قرار دادند. فتنه دوم در جنگ نهروان با خوارج بود. وقتی مقدس نما ها و کسانیکه تارک دنیا بودند و نماز شبشان قطع نمی‌شد با شعارهای گول زننده در مقابل امام علی(ع) صف آرایی کردند. در فتنه سوم نیز همسر پیامبر را بر جمل نشاندند و ناموس پیامبر(ص) را پیشاپیش لشکر قرار دادند و علی(ع) را مقابله کننده با ناموس رسول اکرم(ص) معرفی کردند. فتنه‌ای که به نام جنگ جمل مشهور شد. فتنه گران در هرسه جنگ با پوشش به جنگ با علی آمدند.

امام جمعه موقت تهران یادآورشد: در فتنه 88 نیز کسانی که به مقابله با انقلاب و ولایت آمدند همچون فتنه گران زمان حضرت علی(ع) صف آرایی کردند. افرادی که همراهان امام(ره) بودند، افرادی که در جبهه بودند و همچنین کسانیکه از ناحیه امام(ره) دارای سِمت بودند. همانطور که در سه جنگی که در چهار سال با امیر المومنین به پا شد، در این فتنه نیز از مقدسات حریم امام(ص) استفاده کردند و کسانیکه همچون طلحه و زبیر که دارای سابقه خوبی بودند و عده‌ای از جوان‌هایی که نتوانستند درست تشخیص دهند و باور کرده بودند که تقلب روی داده است.

وی یاد آور شد: در زمان جنگ سران فتنه امام(ره) را خون به دل کردند، به طوریکه درست در همان زمان مرحوم آیت الله میرزا جواد تهرانی با سنی حدود 90 سال به جبهه رفت تا به ولی امیر و نائب امام زمانِ خود لبیک گفته باشد. 

وی در ادامه گفت: در مساله فتنه، چنانچه کسی به جنگ فتنه بود و سالم از آن بیرون بیاید جای بسی مباحات و سربلندی است. از این روست که امیرالمونین می‌فرماید: من بودن که چشم فتنه را درآوردم. در 88 نیز دیدیم که فرزند امیرالمومنین(ع) در چه شرایطی قرار گرفته بود. شرایطی که باید در مقابل هر سه دسته از پوشش فتنه گران قرار می‌گرفت.

این استاد اخلاق در ادامه با ابیان اینکه فتنه 88 یک فتنه بیرونی بود گفت: مقدمات فتنه 88 از پیش فراهم شده بود. کسانی که به پای صندوق رای می‌آمدند در همان زمان رای گیری اعلام کردند که اگر فلان شخص برنده انتخابات نشد تقلب صورت گرفته است. در حالیکه هنوز رای گیری به پایان نرسیده بود! این پیش بینی را چگونه مطرح کردند وقتی هنوز نتیجه را نمی‌دانستند. لذا می‌توان نتیجه گرفت که مساله تقلب به عنوان یک علامت آشوب بوده و آنها می‌دانستند که قضیه چگونه باید پیش برود و با مطرح کردن تقلب در انتخابات و با همراهی شبکه های بیگانه یک بمباران تبلیغاتی عظیم به پا کردند تا در ذهن جوانان باوری القاء کنند که تقلب صورت گرفته و باید از آراء خودشان دفاع کنند. فتنه گران در بیان ادعای تقلب به قانون و شخص و شخصیت قائل نبودند. هم مدعی بودند، هم دادگاه و هم مجری.

وی افزود: در آن فتنه به بسیاری از مقدسات اهانت شد. آنها ابتدا حریم ولایت را نادیده گرفتند. که بر اساس حدیث امام صادق(ع) کسی که راوی حدیث ما باشد و عارف به احکام  ما باشد و دیده‌بان حرام و حلال ما باشد، من برای او جواز حکومت صادر کرده ام. او از جانب من بر شما ولایت و حکومت دارد. اگر چنین حاکمی بر شما حکومت کرد و کسی با او مخالفت کرد با من و امام زمان(عج) خویش مقابله کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: مقابله فتنه گران با ولایت نه تنها مقابله با امام زمان(عج) بود بلکه مقابله با قانون اساسی، قوانین عرفی، به خطر انداختن امنیت کشور، کمک به دشمنان و شاد کردن دشمن ، ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمینه سازی برای تحریم از سوی دشمنان و در نهایت خطرناکترین ضربه ای وارد کرد که تا امروز نیز دفع نشده است، ایجاد یک جریان و بدعت جدید در بطن جامعه و در مقابل ولایت بود. در جریان فتنه آنها عده‌ای را گمراه کردند که علی رغم همه بصیرت هایی که برای قاطبه مردم ایجاد شد، قضیه برای آن ها حل نشد و متاسفانه هنوز طرفدار فتنه و فتنه گرانند. این مساله باعث شد تا یک گروهی شبیه به خوارج در متن مردم و انقلاب ایجاد شود. شبکه ای که با ولایت عناد دارند و به دنبال فرصت دوباره ای برای فتنه انگیزی هستند.

آیت الله صدیقی یادآور شد: فتنه گران در حق مقام ولایت بسیار جفا کردند و اورا چون یوسف(ع) آزردند. خدا نیز همچون یوسف(ع) رهبر ما را از همه دردسرها و گرفتاری ها نجات داد و به اقتدار رساند. اکنون به لطف پروردگار ما صاحب علم و ارزش و موشک‌های رعب آور که ترس به دل دشمنان انقلاب افکنده هستیم و از همه مهمتر ما صاحب اقتدار ملی شده‌ایم. زمانی که فتنه گران مطمئن شده بودند که تفرقه توانسته مارا به جان هم بیاندازد و وحدت، انقلاب و نفوذ ملی ولایت را از ما بگیرد، ناگهان در 9 دی، از آستین ولایت الهی اراده قاطع خدا برای اعزاز و حفظ انقلاب بیرون آمد و مردم بدون هیچ تدارک و بخش نامه ای به صورت خود جوش برای حفظ انقلاب و لبیک به ولی فقیه خود به خیابان ها آمدند.

وی یاد آور شد: در فتنه 88 بعد از صف بندی ها و اردو کشی های خیابانی و توهین به مقدسات و قانون شکنی و شکستن حریم ولایت، زمینه‌ای ساختند تا به امام حسین(ع) در روز عاشورا اهانت کنند. فتنه گران با شعار نه غزه نه لبنان با شعارها و آرمان‌های انقلاب و امام(ره) مقابله کردند. در روز روشن و در روز قدس و در ماه مبارک رمضان که ماه روزه و عبادت برای خداست، آب بین خود تقسیم کردند و روزه خواری کردند. متاسفانه یکی از سران فتنه هم در آنجا روزه خورد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه فتنه گران با شعاری که علیه اصل ولایت دادند به مهمترین رکن جامعه توهین کردند، گفت: سران فتنه پس از این شعار گفته بودند که ما زمان امام خمینی(ره) نیز اصل ولایت را قبول نداشتیم منتهی ترس از امام(ره) باعث شده بود تا ابراز نکنیم. لذا اینکه امام صادق(ص) فرمودند از فتنه نترسید چون چهره نفاق را برملاء می کند در اینجا به خوبی نشان می‌‌دهد که چهره واقعی فتنه گران برای مردم رو شد.

وی افزود: یکی از برکات فتنه88 این بود که هم ایمان و هم ثبات قدم ملت ایران و عشق آنها به ولایت ائمه(ع) و ولایت فقیه که ادامه راه امام زمان(عج) است، را نمایان کرد. ثبات قدم و بصیرت جزو مدال هایی بود که خدای متعال به مردم ایران داد. نمره‌ای بود که امام زمان(عج) به مردم بصیر و ثابت قدم داد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مردم ایران از امتحان فتنه سر افراز بیرون آمدند گفت: فتنه باعث شد چهره‌ها شناخته شود و پرده ها کنار برود. چهره‌هایی که با امام بودند ولی در دل خود با او نبودند. فتنه 88  مارا برای فتنه های بعدی آماده کرد و مردم را آگاه ساخت. مردم فهمیدند که هر گردی گردو نیست. فهمیدند هر چه خوبی هست در امامه پیامبر است ولی هرکه امامه به سر دارد که با پیغمبر نیست. فهمیدند هرکسی که در انقلاب و جنگ بوده تضمینی نیست که تا آخر یار مردم  ولایت بماند. همچون عمر سعد که در صفین در دفاع از امیرالمومنین(ع) تیر خورده بود اما در برابر امام حسین(ع) ایستاد و قاتل ایشان شد. همچون شمر که در صفین از امیرالمومنین(ع) دفاع می‌کرد اما سر فرزند ایشان را از تن جدا کرد.

وی خطاب به مردم گفت: شما مردم ایران با اینکه گرانی ها و مشکلات را تحمل می‌کنید، بی‌عدالتی ها و عملکرد نادرست برخی از مسولان را تحمل می‌کنید، ولی خداوند آنچنان ایمانی به شما داده که با همه وجود می‌گویید ما بنده نائب امام زمان(عج) خود هستیم. شما گوهر پاکی دارید که خداوند به شما رهبری عطا کرده که از عهده همه به تنهایی بر می‌آید.

وی افزود: در روزهای اول فتنه حتی از کسانی که توقع می‌رفت که در کنار ولایت باشند نیز، کسی از نائب امام زمان(عج) دفاع نکرد. او همچون جد خویش امیرالمومنین(ع) تنها بود. اما دست خدا با او بود و دل مردمش را با او همراه کرد و بدون هیچ مقدمه‌ای مردم ولایتمدار در 9 دی برای پشتیبانی از ولایت فقیه به خیابان‌ها آمدند. لذا می‌توان گفت که 9 دی روز تجلی خون امام حسین است. این روز یک روز عادی نبود روزی بود که دست خدا همراه ولایت و مردم بود.

خطیب جمعه تهران در ادامه گفت: در مقابل اهانتی که در عاشورای 88 به امام حسین(ع) شده بود چنین حرکتی یک عکس‌العمل بود. عکس‌العملی که تجلی خون امام حسین و قدرت الهی و اقتدار شهدایی بود که خون خود را برای حفظ انقلاب و اسلام داده بودند. در 9 دی همه اقشار به صحنه آمدند و فقط به نیت بیعت با رهبر معظم انقلاب آمده بودند و نه کس دیگری. مردم در آن روز فقط عکس مقام معظم رهبری در دست داشتند و لاغیر. 9 دی لبیک به ولایت و روز مقابله با فتنه آمریکایی ـ انگلیسی بود. در 9 دی دست عنایت خدای متعال ظاهر شد و دست این انقلاب و مردم را گرفت و مردم با آن حرکت، انقلاب و خون شهدا و خط امام را بیمه کردند.

وی افزود: در زمان فتنه، اوباما با گفتن این جمله که ما شرایط شما را رصد می کنیم از فتنه گرها حمایت کرد، سفارت انگلیس نیز در آن زمان کاملاً فعال بود و حتی مسولین آلمانی نیز از فتنه گران حمایت کردند. در آن روزها تمام دنیا در یک طرف قرار داشت و پرچم امام زمان در طرف دیگر. حضور مردم  زیز بیرق ولایت فقیه که همان پرچم امام زمان است باعث نامیدی همه حامیان فتنه شد.

آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران گفت: من نمی دانم چرا سران فتنه توبه نمی کنند. همانطور که در جنگ احد عده‌ای پیغمبر را تنها گذاشته بودند ولی بعد آمدند نزد پیامبر و توبه کردند. فتنه گران خسارت های بسیاری به مردم زدند. باعث شدند تحریم های بسیاری علیه کشور ما وضع شود که البته برخی از تحریم ها نیز درخواست آنها بود. بهتر است که بیایند توبه کنند تا مردم بدانند که آنها نیز یک رگه ای از انسانیت و شرف و غیرت دارند. با توبه خود به مردم نشان میدهند که از همین مردم هستند.

 

(چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۰۱
https://news.masjed.ir/u/mb9
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید