چهارشنبه / ۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۷
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۴۳۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه شهید بهشتی مطرح کرد:

مسجد همه چیز انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام کرمانی گفت: فتنه گران با آتش زدن مسجد لولاگر در حقیقت به سنگر حقیقی دفاع از انقلاب حمله کردند. چون حدوث و استحکام و در نهایت همه چیز انقلاب اسلامی مسجد است و آنچه در دوران انقلاب ما را حفظ کرد سنگر مسجد بود.

(چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۰۷

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد،  حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید . حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت. به مناسبت فرا رسیدن سالروز 9 دی خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین کرمانی مدیر ناحیه شهید بهشتی انجام داده است که در ادامه می آید.

حجت الاسلام والمسلمین کرمانی مدیر ناحیه شهید بهشتی امور مساجد تهران گفت: در روز 9 دی 88، بصیرت مردم باعث شد بار دیگر انقلاب اسلامی از گردنه‌های خطرناکی که از دسیسه دشمنان بوجود آمد، عبور کند. همه شواهد و قرائن نشان از این دارد که فتنه 88 از قبل برنامه‌ریزی شده بود. حتی با فرض اینکه سران فتنه هم در جریان ریز قضایا نبودند، که احتمال بسیار کمی دارد، با این حال در نهایت در میدان فتنه‌گران و برنامه‌ریزان آن قرار گرفتند و در میدان آنها بازی کردند. فتنه‌ای که متاسفانه مشکلات جدی برای مملکت ما بوجود آورد که تا کنون نیز در حال پرداخت هزینه آن در جاهای مختلف هستیم.

وی افزود: با اینکه فتنه 88 مشکلات زیادی برای کشور بوجود آورد اما پایان شیرینی داشت. چون مردم با کمک و عنایت امام حسین(ع) در نهایت حماسه دی رقم نمی‌خورد. مراسم عزادری امام حسین(ع) و فضای حسینی که بر مردم حاکم بود باعث شد مردم با چشمی باز بساط فتنه را از کشور جمع کنند.

 

در فتنه 88 به همه آرمان های انقلاب و مقدسات اسلام توهین شد

کرمانی یادآور شد: حضور و بصرت مردم در 9 دی 88 نشان داد که اگر فتنه دیگری بخواهد در جمهوری اسلامی ایران اتفاق بیافتد، مردم با حضور در صحنه و عمل به تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را خنثی می‌کنند. فتنه گران در سال 88 همه کار انجام دادند و به هیچ کدام از اعتقادات رحم نکردند. در آن زمان یک ائتلاف نامبارک انجام دادند. ائتلافی که در آن همه دشمنان جمهوری اسلامی شرکت داشتند. منافقین، سلطنت طلبان، بازیگران و سران فتنه دست به دست هم دادند تا این فتنه را رقم زدند.

وی در ادامه گفت: ماحصل این ائتلاف باعث بروز اتفاقات مشمئز کننده‌ای شد که در سال 88 مشاهده کردیم. آنها همه مبانی دینی و انقلاب را زیر سوال بردند. به عنوان مثال یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی مساله مقاومت و فلسطین است، فتنه گران با شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» به آن آرمان انقلابی توهین کردند. که البته بعید بود که جانشان را فدای ایران کنند. چون در 8 سال دفاع مقدس ثابت شد که هیچکدام از سران و همراهان فتنه، جان خود را برای ایران به خطر نینداختند.

 

فتنه گران با این شعار، ایرانی بودن را به اسلامی بودن ترجیح دادند

مدیر ناحیه شهید بهشتی با بیان اینکه، آرمان دیگر انقلاب که مورد توهین فتنه گران قرار گرفت، گفت: شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود که فتنه گران آن را به «اسقلال آزادی جمهوری ایرانی» تغییر داده بودند. فتنه گران با این شعار، ایرانی بودن را به اسلامی بودن ترجیح دادند و در نهایت اسلامی بودن را که یکی از آرمان های انقلاب و دلیل انقلاب بود را زیر سوال بردند.

وی افزود: مقدس ترین شخصیت در انقلاب اسلامی که از اهمیت بالایی برخوردار است، امام خمینی(ره) است. متاسفانه فتنه گران در سال 88 عکس امام خمینی(ره) را پاره کردند و آتش زدند. آنها همچنین با شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، اصل ولایت را که یکی از مهمترین اعتقادات مردم است را مورد اهانت قرار دادند. در نهایت نیز منویات خود را با شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» بیان کردند و مستقیماً با نظام ابراز دشمنی کردند.

 

صدا و سیما هنوز بسیاری از ابعاد فتنه را هنوز به تصویر نکشیده است

کرمانی با اشاره به شهادت بسیاری از بسیجیان در فتنه گفت: فتنه گران متاسفانه بساری از بسیجیان را در خیابان ها مورد حمله قرار دادند و در کف خیابان ها آنها به شکل بی رحمانه ای لخت و مورد ضرب و شنم قرار دادند و تعدای را نیز شهید کردند. صدا و سیما بسیاری از ابعاد فتنه را هنوز به تصویر نکشیده است. شاید هنوز زمینه آن فراهم نشده.

 

مطمئناً اگر فتنه گران به مساجد دیگری دست پیدا می کردند آنها را نیز به آتش می کشیدند

وی افزود: یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای مسلمانان در این کره خاکی مسجد است. آن ها به مسجد هم رحم نکردند. آنها در مسیر خود در آن روز تنها به یک مسجد دست پیدا کردند و آن را نیز به آتش کشیدند. مسجد لولاگر در خیابان جمهوری که از گزند فتنه گران در امان نماند و به آتش کشیده شد. مطمئناً اگر به مساجد دیگری دست پیدا می‌کردند آنها را نیز به آتش می‌کشیدند.

 

با آل علی(ع) هرکه درافتاد ورافتاد

کرمانی یاد آور شد: از همه این کارها بدتر و شنیع‌تر کاری بود که در روز عاشورا انجام دادند. روزی که ما شیعیان خنده را بر خود حرام می دانیم ولی فتنه گران در عاشورای 88 محافل و مجالس حسینی را برهم زدند و هلهله و شادی کردند. البته این مساله قبل توجه است که، هر که با آل علی(ع) هرکه درافتاد ور افتاد. در اقع حرکت آنها در روز عاشورا باعث شد که ریشه آنها خشک شود. در واقع عنایت ابی‌عبدالله (ع) باعث برچیده شدن بساط آنها شد. در اوایل انقلاب منافقین معتقد بودند که هدف وسیله را توجیه می‌کند. این حرف بسیار نامبارک است و دقیقاً همان راهی که فتنه گران در پیش گرفتند.

 

آنچه که از انقلاب ما را حفظ کرد سنگر مسجد بود

مدیر ناحیه شهید بهشتی در پایان با اشاره به اینکه، آنها با آتش زدن مسجد لولاگر در حقیقت به سنگر حقیقی دفاع از انقلاب حمله کردند گفت: امام راحل(ره) می‌فرمودند: مساجد سنگر است. سنگرها را حفظ کنید. قریب به 98 درصد از شهدای دوران دفاع مقدس از مساجد به جبهه‌ها اعزام شدند. لذا می توان گفت که حدوث و استحکام و در نهایت همه چیز انقلاب اسلامی مسجد است و آنچه که از انقلاب ما را حفظ کرد سنگر مسجد بود.

(چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۰۷
https://news.masjed.ir/u/iFb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید