چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۳۹۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معاون دبیر کل حزب الله:

جبهه مقاومت پیروزی های خود را مدیون امام خامنه‌ای می‌داند

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: پیروزی بزرگ حلب موجب سست شدن اراده تکفیریها شد. جبهه مقاومت چنین پیروزیهایی را مدیون راهبری امام خامنه ای می‌داند. رژیم صهیونیستی از جنگ با لبنان عاجز است.

(چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵) ۱۸:۳۷

پایگاه تخصصی مسجد، گروه بین الملل: پس از پیروزی های غرور آفرین جبهه مقاومت در سوریه و در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، پیرامون موضوعات متن و حاشیه این رخداد بزرگ و همچنین نقش عوامل موثر در آن، با «آیةالله شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان به گفتگو نشستیم.   

معاون سید حسن نصرالله در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص تاثیرات آزادسازی حلب گفت: بدون تردید این پیروزی بر نبرد در تمامی اراضی سوریه تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و موجب افزایش اراده دولت و ارتش سوریه و متحدانش از یکسو و سست شدن اراده تکفیری ها و همراهانشان از سوی دیگر می شود.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تصریح کرد: راهکارهای سیاسی بر اساس واقعیات میدانی و میزان توانمندی ها در جبهه نبرد تعیین می شود و بر این اساس؛ در حال حاضر معادله قدرت به نفع دولت و نظام حاکم در سوریه است و به همین دلیل نیز در صورت آغاز فعالیت های سیاسی، راهکارهای ارائه شده معقول و منطقی تر خواهند بود.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که با توجه به پیش بینی رهبر انقلاب از پیروزی قریب الوقوع مقاومت، نقش امامت و راهبری ایشان را در تحقق این پیروزی ها چگونه ارزیابی می کنید، گفت: مشخص است که امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) با نگاهی آینده نگرانه و دقیق سمت و سوی حرکت امت برای رسیدن به نتیجه درست را تعیین و تبیین نموده اند و بر همین اساس این اطمینان وجود دارد که حرکت در این مسیر در نهایت به پیروزی منجر خواهد شد چنان که تاکنون رقم خورده است.

معاون دبیرکل حزب الله در این رابطه افزود: برای ما روشن است که حرکت بر مدار آنچه امام امت تشخیص می دهد خیر و صلاح ما را تضمین می کند، چه، اگر به بذل جان بیانجامد که بهشت را در پیش خواهیم داشت، اگر به تحقق پیروزی منجر شود که نتیجه گوش فرادادن به راهبری های اوست و حتی اگر به تحمل سختی ها و رنج های هم در مسیر منجر شود که اجر آن پیش خداوند متعال محفوظ خواهد ماند و این رابطه هم در زمان امامت امام خمینی (ره) و هم بعد از ایشان تاکنون جریان داشته است.

شیخ نعیم قاسم افزود: بر این اساس؛ ما و همه رزمندگان مقاومت، به واسطه تمام این دستاوردها و پیروزی های بزرگ، خود را بعد از توفیقات الهی مدیون راهبری های حکیمانه و مدبرانه امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) می دانیم.

وی در خصوص مشارکت حزب الله در مبارزه با تروریسم گفت: تمامی جهان می دانند که حزب الله در جنگ علیه تروریسم در سوریه مشارکت دارد. زیرا سوریه بخش مهمی در محور مقاومت محسوب می شود و همه ما باید از سوریه در مبارزه با جریان های تکفیری که از سراسر جهان به خاک این کشور پای گذاشته اند، حمایت کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد: تکفیری ها با مبارزه علیه نظام سوریه عملا در راستای منافع رژیم غاصب و جعلی اسرائیل اقدام می کنند و این همان چیزی است که وابستگی آنها را به دشمنان اصلی جهان اسلام و مسلمانان نشان می دهد. به بیان دقیق تر؛ یکی از دلایل تجهیز و پشتیبانی نظام سلطه از تروریسم تکفیری در منطقه، تامین امنیت رژیم صهیونیستی و معطوف کردن حواس افکار عمومی از جنایات آنها در قدس اشغالی به سمت و سویی دیگر است.

شیخ نعیم قاسم در ادامه درباره علت ناراحتی صهیونیست ها از دستاوردهای جبهه مقاومت و تلاش آنها برای تغییر معادلات پس از آزادسازی حلب نیز گفت: معتقدم که آزادسازی حلب موجب حمله اسرائیل به لبنان نخواهد شد و این عدم حمله به دلیل کرامت و بذل و بخشش آنها نیست بلکه این رژیم در عرصه میدانی قادر به حمله علیه لبنان نیست چون حزب الله همیشه آماده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در برهه کنونی از به راه انداختن جنگ در لبنان عاجز است و در جبهه داخلی خودش با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. صهیونیست ها نسبت به آمادگی بالای حزب الله آگاهی دارند و می دانند که در نبرد احتمالی موفق نخواهند بود و انتظار تلفات بسیاری را دارند. بنابراین تاکید می کنم که تمامی اظهارنظرها و تحریک ها فقط در چارچوب اقدامات رسانه ای صورت می گیرد.

نماینده حزب الله لبنان در کنفرانس بین المللی وحت اسلامی در همین راستا تصریح کرد: حزب الله نسبت به یادآوری آمادگی دائمش برای مبارزه با اسرائیل حتی با وجود مشغله در سوریه بسیار تمایل دارد. زیرا اسرائیل دشمن است و باید به افکار عمومی جهان در خصوص این خطر هشدار داد. روابط حزب الله با گروه های فلسطینی خوب است و مشغول بودن حزب الله در سوریه، مانع حمایت ما از فلسطین نمی شود.

معاون سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: داعش و جبهه النصره نیز همانند گذشته خطری برای لبنان محسوب نمی شوند و خطر آنها پس از شکست در منطقه القصیر و القلمون در مرزهای لبنان و سوریه بسیار کاهش یافت اما تا زمانی که گروه های کوچکی در لبنان حضور داشته باشند، این امکان برای آن ها فراهم است که در هر زمانی رشد کنند.

وی درباره وضعیت جدید کاخ سفید با توجه به پیروزی ترامپ و احتمال تغییر مواضع ایالات متحده در مورد اتفاقات خاورمیانه گفت: نمی شود از همین حالا قضاوت کرد و ما منتظر آغاز به کار ترامپ هستیم تا بعد بتوانیم بر اساس خط مشی ها و برنامه های او اظهار نظر کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این باره افزود: البته آنچه مسلم است اینکه؛ آمریکا قطعا و در هر دولتی اعم از جمهوریخواه یا دموکرات، پشتیبان همیشگی اسرائیل و مخالف سر سخت جبهه مقاومت است و این راهبرد تغییر ناپذیر است، اما ممکن است در برخی موارد اختلافات تاکتیکی بین دو حزب وجود داشته باشد، مانند مواضعی که ترامپ در مورد سوریه گرفته است.

شیخ نعیم قاسم در پایان با هشدار به کشورهای حامی تروریسم خاطرنشان کرد: این حمایت ها وبال گردن حامیان آنها خواهد شد. حامیان تروریسم میلیاردها دلار خرج کرده اند اما چیزی جز تخریب کشورهای عربی عایدشان نشده است. به سران این کشورها توصیه می کنم که به حمایت از فلسطین و جنگ با رژیم صهیونیستی روی آورند.

(چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵) ۱۸:۳۷
https://news.masjed.ir/u/yA2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید