سه شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۳۰۹
گزارشگر : وحید پورتجریشی

شکست سنگین مزدوران سعودی در «عسیر» یمن

نیروهای یمنی با ممانعت از پیشروی مزدوران متجاوز سعودی به سمت عسیر، ده ها تن از آنان را از پا درآوردند.

(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۱۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از سبأنت، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی یمن ، بار دیگر پیشروی مزدوران متجاوز درعسیر برای یورش به گذرگاه علب را ناکام گذاشتند.

یک منبع نظامی درعسیر گفت که یگان های ارتش و کمیته های مردمی با پشتیبانی جنگنده ها، پیشروی مزدوران سعودی به سمت گذرگاه مرزی علب را ناکام گذاشتند که درنتیجه، ده ها تن از آنان کشته و یا مجروح شدند و شش خودروی نظامی سعودی منهدم شد.

درداخل اراضی سعودی نیز ، نیروهای یمنی مراکز تجمع و مواضع ارتش سعودی در مناطق مختلف از جمله در بخش جیزان را هدف حمله خمپاره ای قرار دادند.

این درحالیست که یگان های تک تیرانداز وابسته به نیروهای مشترک یمنی، نظامیان سعودی را درپایگاه الضبره درجیزان را هدف قرار دادند ویک خودروی سعودی را درپایگاه الهجله در نجران منهدم کردند.
نیروهای یگان موشکی یمن همچنین با شلیک دو موشک زلزال 2  به سمت مواضع مزدوران سعودی درمنطقه عیده نهم ، شماری از آنان را کشتند وعده ای را نیزمجروح کردند.

نیروهای مشترک یمنی همچنین بعد از درگیری های شدید با مزدوران سعودی درمنطقه المتون درالجوف که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت، توانستند که آنان را از هفت مرکز مهم دراین منطقه بیرون کنند.
ناکامی مزدوران عربستان سعودی، متجاوزان را دچار سردرگمی کرده است و رسانه های سعودی در همین راستا از تصمیم نیروهای ائتلاف متجاوز دراجرای عملیات نظامی در باب المندب خبر داده اند.
ائتلاف متجاوز همچنین از تجمع شمار زیادی از نیروهای مزدور و نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی نزدیک باب المندب خبر داد.

درمقابل، منابع رسانه ای یمنی اعلام کردند که موضوع حمله به باب المندب قبل ازاینکه شروع شود، با شکست مواجه شد، زیرا شکاف ها و اختلافات درمیان متجاوزان بیشتر شده اند و صدها تن از نیروهای مبارز وابسته به جنوب ، از باب المندب عقب نشینی کردند، و این مساله فرماندهان نیروهای هادی را مجبور کردند تا آن ها را از بیم درگیری مسلحانه میان مزدوران متجاوز بر سر تقسیم اموال اماراتی و سعودی به عدن بازگرداند.

(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۱۰
https://news.masjed.ir/u/vsj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید