سه شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۳۰۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
معاون سیاسی استاندار تهران:

موقوفات برای رفع نیازهای مساجد، اختصاص یابند

چاووشی، معاون سیاسی استاندار تهران، گفت: واقفان و خیران، وقف‌های جدید را به منظور رفع نیازهای کشور از جمله فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مساجد اختصاص دهند.

(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۳۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، سید شهاب‌الدین چاووشی؛ معاون سیاسی استانداری تهران، وقف را ضامن اقتصاد فرهنگی جامعه دانست و گفت: مردم با مشاهده دقت مسئولان و مدیران در مصرف موقوفات مطئنا بیشتر در این مسیر گام بر می دارند.

وی با اشاره به آشنایی دیرین مردم ایران با سنت وقف، ادامه داد: موقوفات باید متناسب با نیازهای زمان باشد، بنابراین توجیه و سوق دادن خیران در این زمینه، موجب اختصاص وقف‌های متناسب با نیازهای جامعه توسط آنان می‌شود.

 معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، مدیریت وقف تحت ولایت رهبری را اطمینان‌بخش مردم برای افزایش موقوفات دانست و خاطرنشان کرد: واقفان و خیران، وقف‌های جدید را به منظور رفع نیازهای کشور از جمله فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مساجد اختصاص دهند.

 چاووشی، گفت: مسجد طبق کلام امام خمینی، سنگر است، بنابراین مساجد امروزه نیز مانند صدر اسلام می‌توانند مرکز اداره امور مسلمانان باشند.

 

ائمه جماعات، مردم‌دار و خوش خلق باشند

وی با بیان اینکه باید اهتمام به رونق مساجد و حضور بیشتر جوانان در آن ها داشته باشیم، افزود: حفظ جاذبه‌های مساجد مانند وجود روحانی آگاه به مسایل زمان، آشنا با خواسته‌های جوانان و نوجوانان، مردم‌دار و خوش خلق می‌تواند زمینه‌ساز این حضور باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، خاطرنشان کرد: در دوران نوجوانی من، روحانیون با هدیه دادن مثلا چند خودکار موجب جذب جوانان به مساجد و کلاس‌های قرآنی می‌شدند، امروزه نیز ائمه جماعات می‌توانند با رعایت محبت و احترام، مانند پیامبر اسلام (ص)، جوانان را در مسیر دین قرار دهند و از آنان انسان‌هایی والا بسازند.

 چاووشی کمبودهای فرهنگ دینی در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: روحانیون و ائمه جماعات باید آموزه‌های دین را در قالب شعر و ادبیات و با رعایت زبان نسل امروز به نوجوانان و جوانان آموزش دهند.

(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۳۷
https://news.masjed.ir/u/tDq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید