یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۳۰۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی

دادگاه رژیم آل خلیفه محاکمه شیخ علی سلمان را به تعویق انداخت

دادگاه های رژیم آل خلیفه محاکمه «شیخ علی سلمان» رهبر «جمعیت الوفاق» را به 12 ژانویه ( 23 دی ماه) موکول کرد .

(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵) ۱۴:۴۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری «العهد»، شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق که به بهانه اقدام علیه نظام سیاسی بحرین از سوی رژیم آل خلیفه محکوم شده، صبح امروز یکشنبه در سالن دادگاه تجدید نظر این رژیم حضور پیدا کرد
سازمان عفو بین الملل چندی پیش خواستار آزادی بدون قید و شرط شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق بحرین و لغو حکم صادره در حق وی شده بود.
شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق در ماه جولای (تیر/مرداد) 2015 به چهار سال حبس به اتهام تحریک افکار عمومی محکوم شد، اما دادگاه تجدید نظر در ماه می (اردیبهشت/خرداد) همان سال مدت حبس وی را به بیش از دو برابر حکم اولیه یعنی 9 سال افزایش داد. این حکم به بهانه لغو تبرئه وی در اتهام تلاش برای تغییر رژیم آل خلیفه صادر شد.
دادگاه تجدید نظر بحرین 26 مهر ماه سال جاری حکم صادره برای وی مبنی بر تحمل 9 سال زندان را لغو و دستور محاکمه مجدد شیخ علی سلمان را صادر کرد. حکم زندان شیخ علی سلمان بخشی از سیاست سرکوب بزرگترین گروه مخالف در بحرین است که توسط رژیم آل خلیفه منحل اعلام شد.
الوفاق پیش از اعتراض های مردمی که در فوریه 2011 در بحرین آغاز شد، بزرگترین حزب در پارلمان این کشور بود که نمایندگانش پس از سرکوب خونین مردم به نشانه اعتراض پارلمان را ترک کردند
سرکوب الوفاق، انتقادهای گسترده بین المللی از جمله از سوی 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل و حتی واشنگتن را که متحد منامه است، به همراه داشته است. گروه های حقوق بشری متعدد نیز بارها به اقدام های سرکوبگرانه حکومت بحرین از جمله بازداشت و حبس فعالان این کشور اعتراض کرده اند.
بر اساس اعلام مرکز حقوق بشر بحرین، مقام های رژیم آل خلیفه همچنین از سال 2012 تاکنون دست کم 261 نفر از شهروندان این کشور از جمله 'شیخ عیسی قاسم' رهبر شیعیان بحرین را سلب تابعیت کرده اند.
بحرین از سال 2011 زمانی که نیروهای امنیتی این کشور معترضان صلح طلب را سرکوب کردند، دستخوش ناآرامی بوده است
معترضان بحرینی در جریان اعتراض های آن سال برقراری حکومت مشروطه در بحرین و روی کار آمدن نخست وزیر منتخب را مطالبه کردند.

(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵) ۱۴:۴۰
https://news.masjed.ir/u/yc6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید