سه شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۵
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۲۹۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
توصیفی از مؤکب هیئت انصارالولایه شهرستان آستان اشرفیه

مؤکبی که «مردمی بودن» را اصل می‌داند

موکب با کمکهای مردمی برپا شده بود و این یعنی آفرین به مردم باغیرت آستانه اشرفیه چون در گشت و گذاری که بین موکب های مختلف داشتیم زیاد بودند مواکبی که از ارگانها و سازمانهای مختلف نیز مورد حمایت مالی قرار گرفته بودند. ولی این حرکت ارزشمند برپایی موکب برای زایران اربعین حسینی در موکب انصارالولایه با همیت مردم آستانه بدون دولتی و ارگانی کردن کار و فقط با دل و جان مردم اداره شد.

(سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۵۵
 پایگاه تخصصی مسجد: یادداشت زیر که به قلم آقای بنی‌هاشمی در توصیف یکی از حرکات خودجوش مردمی در راه‌پیمایی اربعین به رشته تحریر درآمده است، به توصیف مؤکب هیئت انصارالولایه شهرستان آستانه اشرفیه می‌پردازد:

 

من و دوستانم چند سالی هست توفیق زیارت اربعین نصیبمان می شود. اهل آستانه اشرفیه نیستیم اما از امکانات اقامتی موکب آستانه اشرفیه استفاده کردیم و به حکم وظیفه بعنوان برادر دینی و هموطن ضمن سپاس از برگزار کنندگان موکب، لازم دیدیم چند نکته را به عرض برسانیم:
اول اینکه تعجب کردیم در بین بالای هفتصد شهر مهم کشور آستانه ای های با غیرت با همیت و غیرت مثال زدنی موکب برپا کرده بودند که البته با پرس و جو متوجه شدیم گویا همکاری و هماهنگی خوبی هم با بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی داشته اند.
دوم اینکه برخورد عالی و روی خوش مثال زدنی بود عزیزانی که توفیق زیارت اربعین داشته اند میدانند کار در این شرایط سخت و دشوار است اما ما شاهد معاضدت و همراهی کاملی از کارکنان موکب بودیم.
سوم اینکه در کربلایی که پذیرای بالای بیست و چند میلیون زایر بود بهداشت تمیزی موکب و تغذیه سالم برای زایران از اولویت بسیار بالایی برخوردار هست و از این حیث نیز موکب انصارالولایه آستانه اشرفیه جزو بهترین ها بود.
چهارم اینکه موکب با کمکهای مردمی برپا شده بود و این یعنی آفرین به مردم باغیرت آستانه اشرفیه چون در گشت و گذاری که بین موکب های مختلف داشتیم زیاد بودند مواکبی که از ارگانها و سازمانهای مختلف نیز مورد حمایت مالی قرار گرفته بودند. ولی این حرکت ارزشمند برپایی موکب برای زایران اربعین حسینی در موکب انصارالولایه با همیت مردم آستانه بدون دولتی و ارگانی کردن کار و فقط با دل و جان مردم اداره شد.
پنجم اینکه تعامل سازنده خادمین موکب با موکب های همجوار و مخصوصا عراقی برای ما جالب و مثال زدنی بود
من و دو نفر از دوستانم که اتفاقا از مدیران سازمان های دولتی در تهران هستند به عنوان زایران اربعین حسینی لازم دانستیم ضمن سپاس از خادمین موکب انصارالولایه، سر تعظیم در برابر مردم آستانه اشرفیه فرود بیاوریم و غبطه خوردن خودمان را از اینکه شهرهای ما در کربلای معلی هیچ موکبی برای خدمات ندارند اعلام کنیم باشد که همشهریان ما نیز در سالهای آتی به خود آمده از این حرکت ارزشمند غافل نشوند.
(سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۵۵
https://news.masjed.ir/u/nzh
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید