یکشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۲۷۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
حجت‌الاسلام آقایی:

ائمه جماعات مساجد سرپرستان پنهان جامعه هستند

مشاور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در همایش تجلیل از ائمه جماعات معمر ناحیه شهید مصطفی خمینی گفت: ائمه جماعات سرپرست پنهان جامعه هستند چرا که معارف اسلام و قران را برای مردم بازگو می‌کنند و مسیر هدایت را برای آنها روشن می‌سازند

(یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵) ۱۶:۰۲

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجتالاسلام آقایی مشاور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مراسم تجلیل از شاگردان مکتب امام صادق(ع)؛ تقدیر از ائمه جماعات معمر که به همت ناحیه شهید مصطفی خمینی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، با بیان اینکه ائمه جماعات فرهنگ نسل‌ها را شکل می‌دهند، گفت: یک کودک وقتی به مسجد می‌آید و جذب مسجد می‌شود با آیین الهی آشنا می شود همان کودک بعد از مدتی که رشد می کند و به سن جوانی می رسد، ازدواج می‌کند و فرزند او هم وارد فضای مسجدی می‌شود. این جریان به همین شکل ادامه پیدا می کند و آن امام جماعت است که در فضای مسجد می‌ماند و و نسل‌های مختلف یک خانواده را تربیت می‌کند.

وی ادامه داد: بدرستی که ائمه جماعات سرپرست پنهان جامعه هستند زیرا آنها معارف اسلام و قران را برای مردم بازگو می‌کنند و مسیر هدایت را برای آنها روشن می‌سازند.

مشاور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در ادامه تصریح کرد: ائمه جماعات علمای دینی و فقها سرپرستان پنهان جامعه هستند که هیچوقت هم شناخته نمی‌شوند و چه بدتر که متاسفانه دسترسی به آنها و آثارشان نیز سخت است ولی آنها با مجاهدت‌های فراوان هنوز به فعالیت‌های خودشان ادامه می‌دهند.

وی در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، تقدیر از ائمه جماعات پیشکسوت را کار بسیار خوب و مهمی دانست.

بنابراین گزارش این همایش دیروز عصر با حضور گرم مردم و مسئولین لشگری و کشوری  در مسجد دانشگاه شهید ستاری تهران برگزار شد.

 

اقایی 3

اقایی2

5555


(یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵) ۱۶:۰۲
https://news.masjed.ir/u/tF0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید