چهارشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۲۲۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد امام علی(ع) لندن در گفتگو با پایگاه مسجد:

توطئه‌های استکبار جهانی از دلایل اسلام هراسی است

امام جماعت مسجد امام علی(ع) لندن معتقد است که یک دلیل مهم اسلام هراسی و مسجد هراسی در غرب، استعمار و استکبار جهانی است که با به وجود آوردن طالبان و القاعدة و داعش توانسته اهداف خود را محقق سازد.

(چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۳:۳۴

پایگاه تخصصی مسجد، گروه دین و اندیشه – جلال حیران نیا:«غلام حر شبیری» امام جماعت مسجد امام علی(ع) لندن در خصوص دلایل اسلام هراسی و از مصادیق آن مسجد هراسی در غرب گفت: آنطوری که به نظر می رسد اسلام هراسی یا مسجد هراسی دلایل گوناگونی دارد. اولاً رسانه های گروهی نقش زیادی در این زمینه دارند و مؤثرترین دلیل دین هراسی به طور عام واسلام هراسی به طور خاص رسانه ها و تبلیغات منفی علیه دین و بخصوص اسلام هستند.

وی افزود: دومین دلیل این است که برخی کلیساها و کشیش های مسیحی تبلیغات منفی بر علیه اسلام دارند و یک نوع تعصب و تنفر نسبت به دین اسلام به وجود می آورند.

«غلام حر شبیری» در ادامه یادآور شد: ثالثاً تعصبات قومی و نژادی هم تأثیرگذار هستند. چون اغلب مردم مسلمان از مشرق زمین هستند و سفید پوستها تعصب نژادی شدیدی نسبت به آنها دارند.

وی افزود: رابعاً یک عامل به رفتارهایی برخی بر می گردد که به نام اسلام دارای تعصبات نادرست قومی و مذهبی هستند که باعث ایجاد تنشهایی با مردم بومی ساکن کشورهای میزبان می شود.

امام جماعت مسجد امام علی(ع) لندن در ادامه گفت: یک دلیل دیگر اسلام هراسی به ناآگاهی برخی روحانیون بر می گردد گه با روح اسلام آشنا نیستند و پیروان ادیان دیگر را به صورت مداوم تکفیر می کنند و قتل آنها را واجب می دانند.

وی افزود: نحوه تبلیغ این روحانیون چون درس نخوانده اند و مطالعه ندارند به جای اینکه مردم را جذب اسلام کند برعکس عمل کرده و آنها را از اسلام روی گردان می سازد.

«غلام حر شبیری» در ادامه یادآور شد: دلیل دیگر اسلام هراسی و مسجد هراسی در غرب، استعمار و استکبار جهانی است که با به وجود آوردن طالبان و القاعدة و داعش توانسته است اهدافی از بیش در نظر گرفته را بدست آورد. شاید بتوان گفت این موضوع مهمترین دلیل برای اسلام هراسی و مسجد هراسی در مغرب زمین باشد.

وی با بیان اینکه دیدگاه عموم مردم در غرب نسبت به مسجد ممکن است متفاوت باشد گفت: در بعضی مناطق در غرب که تعصب کم تری وجود دارد دیدگاه مردم هم بد نیست یا بعضی جاها اصلاً مردم بی تفاوت هستند.

وی تصریح کرد: اما در برخی مناطق در مغرب زمین حرکتهایی بر علیه مساجد و ساخت مساجد بوده و مردم عکس العمل شدیدی نسبت به مساجد نشان داده اند و حتی مانع از تعمیر مساجد شده اند. البته مواردی هم وجود دارد که مردم از احداث مساجد و وجود استقبال هم کرده اند.

(چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۳:۳۴
https://news.masjed.ir/u/vvb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید