دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۲۱۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مروری بر آثار ائمه جماعات اهل قلم (۱)

معرفی کتاب «یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عج)»

«یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» کتابی است به قلم حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی امام جماعت مسجد حضرت ابولفضل(ع) که به مباحثی چون، مهدی(ع) کیست؛ مهدویت در قرآن؛ روایات و ادیان دیگر درباب مهدویت و مسأله رجعت و جایگاه مسجد مقدس جمکران پرداخته است.

(دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵) ۱۹:۰۰

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد، «یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» کتابی است که به قلم حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی امام جماعت مسجد حضرت ابولفضل(ع) نوشته شده است.

عناوین اصلی کتاب شامل:
مهدی کیست؛ مقدمه؛ مهدویت در قرآن، روایات و ادیان دیگر؛ امام مهدی از تولد تا غیبت ؛ امام مهدی در عصر غیبت ؛ شرایط و علایم ظهور؛ امام مهدی بعد از ظهور؛ وظایف شیعه در عصر غیبت؛ مسأله رجعت؛ مسجد مقدس جمکران

در مقدمه این کتاب آمده است؛

خداوند متعال با خلقت انسان، همواره پیامبرانی را برای هدایت و رهبری آنها گسیل داشته است که اولین آن آدم(ع) و آخرین آنها حضرت ختمی مرتبت« محمد بن عبد الله (ص) » بود. هر چند این بزرگواران، بخصوص رسول اکرم (ص) در این باره، سعی بسیاری از خود نشان دادند، ولی هیچکدام نتوانستند نتیجه مطلوب را در زمان حیات خویش به دست آورند.

از این رو، بعد ازپیامبر اسلام (ص) اصل امامت و وصایت امامان معصوم علیهم السلام پایه گذاری شده، و به امر الهی حضرت امیر المؤمنین علی(ع) به وصایت و جانشینی آن حضرت و پس از او نیز یازده تن از اولاد معصوم و بزرگوارش به ترتیب عهده دار امر امامت وخلافت شدند. اما متأسفانه این امامان نیز به دلایلی نتوانستند به آن نتیجه مطلوب دست یابند، تا این که مشیت الهی بر این تعلق گرفت که دوازدهمین پیشوای معصوم مسلمانان و شیعیان، حضرت امام مهدی (ع)، برای تحقق بخشیدن به آرزوی تمامی پیامبران وامامان معصوم علیهم السلام، در پس پرده غیبت به سر برد، تا روز موعود ظهور کرده، و با انقلاب خویش، یک حکومت واحدجهانی را تشکیل دهد.برای معرفی این امام عظیم الشان (ع)، کتابهای بسیاری از دانشمندان و علمای اسلام ـ شیعه و سنی ـ به رشته تحریر در آمده است که هر کدام کوشیده‌اند به نوعی وظیفه خود را در این رابطه انجام دهند.

حجت الاسلام رجالی تهرانی در این کتاب با تحقیق پیرامون سیره امام زمان(ع) پرسش هایی راجع به زندگی این بزرگوار را پاسخ می دهد. پرسش هایی در باب چگونگی حیات ایشان؛ غیبت صغری و کبری، اصل مهدویت و بررسی مهدویت در ادیان مختلف و چیستی آن و یکصد پرشس پیرامون مهدویت از زمان تولد امام زمان(ع) تا کنون که دغدغه نویسنده در این باب بوده و در این کتاب به ترتیب به آنها پرداخته است.

نویسنده در بخشی از این کتاب، با طرح این پرسش که در سایر ادیان و کتب آسمانی از مهدی موعود(عج) چگونه یاد شده است؟ می‌نویسد: با تحقیق و جستجو در کتب ادیان و مذاهب آسمانی، به این نتیجه قطعی و مسلم می رسیم که اعتقاد به مهدی موعود اختصاص به مسلمانان ندارد، بلکه سایر ادیان و مذاهب نیز در این عقیده با مسلمین شریک می باشند.

((منابع زردشت: در زند، که کتاب مذهبی زردشتیان است، درباره انقراض اشرار و وراثت صالحان آمده است، لشگر اهریمنان با ایزدان، دائم در روی خاکدان،محاربه و کشمکش دارند، و غالبا پیروزی با اهریمنان باشد؛ اما نه به طوری که ایزدان را محو منقرض سازند؛ چه در هنگام تنگی از جانب« اورمزد » که خدای آسمان است به« ایزدان » که فرزندان اویند، یاری می رسد و محاربه‌ی ایشان نه هزار سال طول می کشد؛ آنگاه پیروزی بزرگ از آن ایزدان می شود و اهریمنان را منقرض می سازند. و تمام اقتدار اهریمنان در زمین است و در آسمان راه ندارند، و بعد از پیروزی ایزدان، و برانداختن تبار اهریمنان، عالم کیهان به سعادت اصلی خویش رسیده، و بنی آدم بر تخت نیکبختی خواهند نشست. در کتاب جاماسب نامه آمده است که:مردی بیرون آید از زمین تازیان، از فرزندان هاشم، مردی بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق و بر دین جد خویش بود، با سپاه بسیار و روی به ایران نهد و آبادانی کند و زمین پر داد کند و...))

یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عج) به قلم علیرضا رجالی تهرانی، انتشارات نبوغ به قیمت 38.000 ریال به صورت چاپی و الکترونیکی در اختیار علاقمندان است. 

(دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵) ۱۹:۰۰
https://news.masjed.ir/u/qhv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید