شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۶
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۱۹۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
یادداشت اختصاصی / سید یاسر الحیدری

عراق امروز؛ سرافراز از حماسه «حشد الشعبی» و «حشد الحسینی»

شاید کمتر کشوری را بتوان پیدا کرد که صدها هزار نفر از مردم مظلومش، در یک سوم کشورشان مشغول جنگ و دفاع باشند و هم‌زمان میلیون‌ها زائر، درهمان کشور، با کمال آرامش و امنیت، عاشقانه و سرازپا نشناخته و بی‌توجه به تهدیدها و خطرها به سوی قبله‌گاه عشاق به حرکت در می‌آیند.​

(شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۱۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام مشهدی آقایی مشاور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تلگرام یادداشتی از «سید یاسر الحیدری» از فعالان فرهنگی و انقلابی کشور عراق را در توصیف وضعیت فعلی عراق و هم‌زمانی حماسه اجتماع عظیم اربعین حسینی و عملیات‌های پیروزمندانه مقاومت مردمی در برابر گروه‌های تکفیری منتشر کرد که متن آن در ادامه می‌آید:

 

دو سه سالی است که عراق شاهد حضور صدها هزار نفر از جوانان و نوجوانان سلحشور عراقی زیر چتر حشد شعبی (بسیج مردمی) در پنج شش استان غربی و شمالی مانند استان‌های صلاح‌الدین، موصل، انبار، دیالی، کرکوک، بغداد، بابل و کربلاست. البته این تشکیلات بعد از حمله داعش به موصل و صدور فتوای جهاد توسط آیت الله العظمى سیستانی شکل گرفت. 

این روزها هم‌زمان با آزادسازی شهر موصل و شهرستان‌های اطراف آن توسط ارتش و حشدالشعبی شاهد حضور این نیروی بزرگ مردمی در شهرهای آزاد شده جهت برقراری امنیت نیز هستیم، شهرهایی مانند تکریت، بیجی، جرف الصخر، وده‌ها شهر دیگر. جالب این که حشدالشعبی، با توان بالا و هوشمندی فراوان و باتکیه بر نیروی بیکران مردم و جوانان عراقی، برقراری امنیت حومه بغداد و مرز کربلا با استان انبار نیز برعهده دارد و تا کنون صدها و شاید هزاران شهید در این راه تقدیم نموده است. البته همزمان با اربعین مسئولیت حشد شعبی نیز دو برابر می شود چرا که در کنار پلیس وارتش،در مسیرهای منتهی به کربلا امنیت را برقرار می سازد.

اما حکایت زیباترماجرا!

این یک سوی سکه است، آن سوی سکه اما، شاهد جریان طوفانی «حشد الحسینی» در حدود 13 استان عراق (از مجموع 18 استان) هستیم. این حشد حسینی و جریان مردمی عراق که میلیون‌ها نفر در آن شرکت دارند نیز به چند بخش تقسیم می‌شود:

از یک سو میلیون‌ها نفر از زن ومرد، کودک و پیر، تاجر و فقیر، مدیر و کارگر ود انشجو و معلم، طلبه و روحانی، از 13 استان به صورت پیاده و با طی کردن صدها کیلومتر به سمت کربلا حرکت می‌کنند، و از سوی دیگر صدها هزار نفر از مردم عراق با برقراری هزاران موکب و صدها نوع خدمت عاشقانه و بی‌منت، از اطعام و اسکان و خدمات پزشکی و رفاهی و خدماتی را به زائران عزیز، تقدیم می‌کنند.

شاید کمتر کشوری را بتوان پیدا کرد که صدها هزار نفر از مردم مظلومش، در یک سوم کشورشان مشغول جنگ و دفاع باشند و هم‌زمان میلیون‌ها زائر، درهمان کشور، با کمال آرامش و امنیت، عاشقانه و سرازپا نشناخته و بی‌توجه به تهدیدها و خطرها به سوی قبله‌گاه عشاق به حرکت در می‌آیند.

زیباتر این که همین کشور و همین مردم از میلیون‌ها نفر که از ده ها کشور (حداقل از 80 کشور) به دیار عشق، سفر می‌کنند؛ به گرمی و با آغوش باز و با حسن ضیافت، با التماسی عاشقانه و کریمانه، استقبال می‌کنند. 

این ویژگی منحصر به فرد، فقط در عراق است و مردم عراق و به میمنت کربلا و جاذبه و مغناطیس حسینی است که به فرموده امام خامنهای، قلوب عاشقان را به هم نزدیک می‌کند و عطر اخوت و برادری را در بی‌نظیرترین تجمع جهان، بر محور عشق حسینی، فراهم می‌سازد.

راه‌پیمایی بزرگ و بی‌نظیر اربعین، تمرین حضور در اردوگاه لشکر صاحب الزمان(عج) است. بزرگترین سفره عشق و محبت الهی، برمحور ولایت وشهادت، درکشوری که در فردای نورانی جهان، قرار است پایتخت حکومت جهانی عدالت و بندگی باشد.....ان‌شاءالله.

(شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۱۶
https://news.masjed.ir/u/jl6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید