جمعه / ۲۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۱۹۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
آیت‌الله میرسجادی:

«اتاق کودک» تسهیل‌گر حضور خانم‌ها در مساجد است

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: تهیه فضایی برای بازی و سرگرمی مانند مهدکودک یا اتاق کودک در مساجد می‌تواند موضوع سر و صدای کودکان و گلایه برخی نمازگزاران به ویژه کهنسالان از این موضوع را حل کند.

(جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۵۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستانT آیت‌الله سید محمد حسین میرسجادی  درباره حضور کم‌رنگ خانم‌ها در مساجد نسبت به مردان، گفت: اسلام تفاوتی میان زن و مرد برای حضور در مساجد و انجام اعمال عبادی قائل نشده است.

 کسی مانع حضور خانم‌ها در مساجد نشود

وی افزود: حضور بانوان به ویژه به دلیل جایگاه تربیت فرزندان در مساجد، بسیار مهم است و نباید کسی مگر به دلایل خاص، مانع حضور آنها شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه درباره گلایه برخی مادران از مسجدی‌ها به دلیل برخورد نامناسب با فرزندان آنها، خاطرنشان کرد: حضور کودکان نباید مخل نماز و عبادت مردم شود.

 

مادرها مراقب فرزندانشان باشند

وی با بیان اینکه مادرها مراقب فرزندانشان هنگام نماز و اعمال عبادی در مساجد باشند، اضافه کرد: تهیه فضایی برای بازی و سرگرمی مانند مهدکودک یا اتاق کودک در مساجد می‌تواند موضوع سر و صدای کودکان و گلایه برخی نمازگزاران به ویژه کهنسالان از این وضعیت را حل کند.

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) تهران با بیان اینکه این مسجد، فضای یکسانی برای زن و مرد فراهم کرده است، اضافه کرد: به دلیل ماهیت تجاری خیابان‌های اطراف این مسجد (شوش و انبار گندم) حضور بانوان به طور طبیعی کمتر از مردان است؛ اما این موضوع به دلیل تفاوت در محل عبادت خانم‌ها یا وجود تبعیض میان زن و مرد در اسلام نیست.

(جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۵۹
https://news.masjed.ir/u/neQ
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید