چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۱۷۸
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

مسجد نقش مهمی در رفع آسیب‌های اجتماعی دارد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش مسجد در گذشته خاطر نشان کرد: اگر مسجد جایگاه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود را بازیابد، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه رفع می‌شود.

(چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۴۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر آیت الله علیرضا اعرافی در دومین اجلاس استانی نماز که با قبل از ظهر پنج‌شنبه حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت السلام قرائتی و جمعی از مسئولان در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که گریبان‌گیر جامعه شده اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در قم از میانگین کشوری یازده آسیب اجتماعی که در جلسه سران کشور عنوان شده پایین‌تر است اما باید گفت قم با این عظمت تاریخی و سابقه درخشانی که دارد درصد کم آسیب اجتماعی نیز در این شهر زیاد است و لازم است در مسجد به همه این آسیب‌ها توجه شود و از مسئولان اقامه نماز تقاضا داریم قاعده‌ای تنظیم کنند که در آن نقش مسجد در چگونگی این رفع این آسیب‌ها بررسی شود.

وی ابراز کرد: اگر هسته‌های فرهنگی و ناظر به آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگی هر محل را با محوریت مسجد برنامه‌ریزی کنیم حداقل از رشد این آسیب‌ها جلوگیری کرده‌ایم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که نماز انسان‌ها را بیدار می‌کند و حیات می‌بخشد، ابراز داشت: ما امروز با دو قرائت از اسلام مواجه هستیم، قرائت سکولاریستی از دین و قرائت ناب و درست از دین که در شعائر نیز تجلی کرده است.

حج در نگاه آمریکایی و سکولاریستی و آل سعود یک عمل فردی است

آیت الله اعرافی ادامه داد:‌ حج در نگاه آمریکایی و سکولاریستی و آل سعود یک عمل فردی و کاملا در انزوا در اجتماع و سیاست است. مسجد را موجود خشک و بریده از فرنگ نشان می‌دهد و این نگاه سکولاریستی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این که عالی‌ترین عبادت‌ها نماز جماعت در مسجد است، افزود: ما با دو نگاه به نماز یکی نگاه سکولاریستی در نماز و دیگری نگاه واقعی و فرهنگی و اجتماعی در عبادت مواجه هستیم.

وی در این زمینه ادامه داد: از همان ابتدای بنای مسجد پایه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در آن قرار داشت و به مرور ما از این‌ها فاصله گرفتیم.

آیت الله اعرافی افزود:‌ اگر در تمام ۵۰۰ مسجد در قم و ۱۰ هزار مسجد در کشور نماز جماعت برپا  شود و مسجد جایگاه اجتماعی خود را بازیابد، آسیب‌های اجتماعی و معضلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

امام جمعه قم در این زمینه ادامه داد: این امر به نوع عمل امام جماعت، هیئت امنای فعال و شرکت کنندگان در نماز بستگی دارد تا مسجدها جان تازه گیرند و در محلات نورافشانی کنند.

(چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۴۵
https://news.masjed.ir/u/v2o
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید