دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۱۰۸
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
با صدور حکمی صورت گرفت:

انتصاب حجت‌الاسلام نوری به سمت معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد طی حکمی، حجت‌الاسلام علی نوری را به سمت معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد منصوب کرد.

(دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۵۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد در راستای تغییرات ساختاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و ادغام دو حوزه جذب و آموزش و تأسیس معاونت جذب و آموزش در این مرکز، حجت‌الاسلام علی نوری به سمت معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد منصوب شد.

در متن حکم انتصاب ایشان که امروز (دوشنبه / ۱۷ آبان‌ماه) توسط حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد صادر شده، چنین آمده است:

مسجد «برقرار»، زمینه‌ساز ایجاد تمدن اسلامی و مستحکم‌ترین مرکز‌ مقابله با دشمن در عرصه‌ی جنگ سخت و جنگ نرم است و در شرایط حساسی که دل‌های بی‌قرار منتظران، مهیای عبور از «پیچ تاریخی» پیش‌رو می‌شوند، نقش محوری در بصیرت‌افزایی برعهده دارد.

تلاش برای دستیابی به آرمان مسجد طراز اسلامی و به‌فعلیت رساندن ظرفیت خودسازی و انسان‌سازی در این پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و هسته‌ی مقاومت فرهنگی، که جز از طریق اقامه‌ی «نماز با کیفیت» محقق نخواهد شد، از جمله مأموریت‌های این مرکز خدوم است که با حضور مدیرانی مفتخر به هویت خادمی خانه‌های خدا و در عین حال، متخلق، صبور، خالص، متوکل و متوسل به سرانجام خواهد رسید.

اکنون که با عنایت رهبر فرزانه‌ انقلاب(دامت برکاته)، فصل جدیدی برای مجاهدت در رکاب ولی امر مسلمین آغاز شده است، پیرو ابلاغیه اصلاح ساختار به‌شماره 2340/95 ، با اعتماد به فضل الهی و در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جنابعالی را که در جایگاه معاونت آموزش، برای جلب رضایت صاحب مساجد(جل و علا) سعی وافر داشته‌اید، به‌عنوان : «معاون جذب و آموزش» منصوب می‌نمایم.

براساس این حکم، اهم وظائف و اولویت‌های کاری این معاونت به این شرح است:

۱. ایجاد یکپارچگی در فرآیند جذب، استقرار، بکارگیری، آموزش و توان‌افزایی ائمه محترم جماعات، با اولویت تقویت ظرفیت آموزشی مرکز

۲. بررسی و بازآفرینی فرآیند توان‌افزایی و استقرار هیأت امنا با رویکرد هویت‌بخشی و خدام مساجد با رویکرد ارتقای منزلت

۳. طراحی و تدوین اسناد کارشناسی و پشتیبان و نظام‌نامه‌های مرتبط با موضوعات جذب، استقرار و آموزش کارگزاران مسجد

۴. بازبینی، اصلاح و بهینه‌سازی فرآیندهای مرتبط با شناسایی، جذب و استقرار ائمه جماعات

۵. تدقیق و تکمیل اطلاعات سامانه سجم، در حوزه‌های جذب، استقرار و آموزش کارگزاران مسجد

۶. تقویت تعامل با حوزه‌های علمیه و سایر مراکز حوزوی، با هدف شناسایی طلاب مستعد و سرمایه‌های انسانی و تأمین نیاز مساجد استان در میان مدت و بلند مدت

(دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۵۹
https://news.masjed.ir/u/iIc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید