پنج شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۰۵۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه شهید مطهری:

کسانی که با استکبار جنگیدند مسجدی بودند

حجت الاسلام میر شاه ولد با اشاره به اینکه مسجد و ائمه جماعات در تمامی عرصه‌های انقلاب فعال بودند گفت: کسانی که که در انقلاب و سیزده آبان علیه استکبار جنگیدند و شهید شدند مسجدی اصیل بودند.

(پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سیزده آبان 1343، سیزده آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند. اما ریشه همه این تحولات در مسجد شکل گرفت. سخنرانی تاثیر گذار و سر نوشت ساز امام خمینی(ره) در سال 43 علیه کاپیتالاسیون، در مسجد اعظم قم صورت گرفت. برای بررسی بیشتر نقش مساجد و ائمه جماعات در مقاومت و مبارزه با استکبار، گفتگویی با حجت الاسلام سید محمد حسین میر شاه ولد مدیر ناحیه شهید مطهری، انجام داده ایم که در ادامه می آید.

حجت الاسلام سید محمد حسین میر شاه ولد با اشاره به اینکه مسجد و ائمه جماعات در تمامی عرصه های انقلاب فعال بودند گفت: نقش مساجد و ائمه جماعات، نقشی است که در پیروزی انقلاب ایفا کردند.

مدیر ناحیه شهید مطهری در بررسی نقش مسجد در استکبار ستیزی یادآورشد: همه فعالیت های انقلاب اسلامی در محور مسجد شکل گرفته است. ائمه جماعات نقش محور و هسته اصلی جریاناتِ ضد استکبار را داشته اند.

وی افزود: اصل حرکت انقلاب اسلامی از مساجد شروع شده است. نیروهای اصیل و انقلابی در مساجد رشد یافته اند. همان کسانی که در سیزده آبان 57 با حرکت انقلابی خود علیه استکبار برخاستند و به شهادت رسیدند در مساجد تربیت شده بودند.  

میرشاه ولد با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در باب بصیرت گفت: بصیرت، نیاز به تبین جریان اصیل انقلابی دارد. چنانچه بصیرت، که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اجرا شود، یقیناً روحیه استکبار ستیزی هر روز محکمتر و مجدانه تر در مساجد پیش می رود.

مدیر ناحیه شهید مطهری گفت: امام جماعت برای انقلابی نگه داشتن جوانان و نمازگزارانش باید خودش انقلابی باشد و انقلابی بماند. در مرحله دوم باید ولایی باشد و پیرو واقعی ولایت و رهبری باشد. امام جماعت انقلابی باید با فرمایشات و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنایی کامل داشته باشد. وقتی او به این مواضع آشنا باشد یقیناً می تواند نقش اثر گذاری در انقلابی ماندن نمازگران و همراهان خود داشته باشد. 

 


(پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۵۸
https://news.masjed.ir/u/nzg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید