چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۰۵۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
در ناحیه شهید دستغیب برگزار شد:

همایش پیوند مسجد و مدرسه

همایش پیوند مسجد و مدرسه در ناحیه شهید دستغیب و با حضور مدیر ناحیه و مسولان آموزش و پرورش منطقه برگزار می‌شود.

(چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵) ۱۵:۳۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد در ابتدای این همایش مسولان آموزش و پرورش منطقه اسلامشهر به بیان مشترکات بین مسجد مدارس پرداختند و بستر ایجاد شده برای همکاری این دو را بهترین فضا برای تربیت علمی و فرهنگی دانش آموزان عنوان کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن صادقی مدیر ناحیه شهید دستغیب ضمن ابراز خوشحالی از شروع این طرح گفت: رهبری چندین بار اشاره کرده اند که مدارس ما باید با مساجد ارتباط داشته باشند و اگر مراکز آموزشی با مساجد بیگانه باشند و ائمه جماعت نخواهند کاری در این رابطه انجام دهند، قطعا اتفاقات ناگواری می‌افتد

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند که متولیان مساجد نسبت به نوزادهای نو رسیده حساس باشند و هدیه ای برای خانواده آنها بفرستند. ما مساجد را محلی برای ختم می‌دانیم اما رهبری می‌فرمایند، ائمه جماعت باید پیگیر باشند و باری را از دوش خانواده داغ دیده بردارند. همچنین رابطه با نخبگان علمی و ورزشی می تواند از دیگر کارکردهای مساجد باشد.

این کارشناس مسائل مسجد افزود: هر کدام از ما باید تا جایی که می توانیم قدمی را برای آبادی خانه های خدا برداریم و با بهره گیری از ظرفیت های تربیتی مدرسه و مسجد توشه ای را برای آخرت خود مهیا کنیم.

وی در رابطه با وظیفه آموزش و پرورش نسبت به مساجد گفت: در سیستم آموزش پرورش مدیران، معلمان و به ویژه مربیان پرورشی باید پاسخگو باشند که برای مساجد و رونق آن ها چه کرده‌اند، مدارس که با نسل آینده ما در ارتباط هستند، باید در قبال رابطه با مساجد احساس وظیفه کنند، یک معلم باید پاسخگو باشد که در دوران کار خود چند نفر جوان مسجدی تربیت کرده است و تا چه میزان تصاویر و ذهنیت زیبا از مسجد برای یک کودک و نواجوان ساخته است.

در این جلسه هم‌چنین سید حسین موسوی امام جماعت فعال و نمونه در عرصه مسجد و مدرسه تجربیات خود را در این زمینه و روش‌هایی که برای جذب در این سیستم استفاده کرده است را به دیگر حضار ارائه داد.

(چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵) ۱۵:۳۱
https://news.masjed.ir/u/iHr
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید