چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۰۴۲
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
به زودی در ناحیه شهید باهنر؛

بزرگترین مسجد پایتخت افتتاح می شود

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به فعالیت ۲۱۷ مسجد در این ناحیه، گفت: به زودی مساجد الرضا (ع) که بزرگترین مسجد تهران نام گرفته است و امیرالمومنین (ع) در این ناحیه به بهره برداری می رسند.

(چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۲۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان وجود مساجد به‌ عنوان پایگاه‌های اجتماعی و همچنین به دلیل برقراری تعامل دو سویه اهالی هر محله با ائمه جماعات از اهمیت زیادی برخوردار است و جایگاه مهمی در بین خانواده‌ها و اهالی محله‌ها دارد.

وجود مسجد‌های قدیمی، در ریشه‌دار بودن فرهنگ دینی و مذهبی ساکنان این محله‌ها تأثیر ویژه دارد، مساجد قدیمی با قدمت بالا تعدادشان در مناطق مختلف تهران کم نیست که البته برخی‌شان نیاز به تعمیرات عمرانی و بازسازی دارند، در کنار بازسازی مساجد قدیمی، به دلیل گسترش جمعیت، برخی مناطق تهران نیازمند مسجد هستند که لازم است ساخت آن ها در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

از جمله نواحی که نیاز است ساخت مسجد در آن نواحی مورد توجه قرار گیرد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد است که در حال حاضر دو مسجد که قرار است جز بزرگترین مساجد پایتخت باشند در این منطقه در دست بهره برداری هستند.

حجت الاسلام احمد بصیری، مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به ساخت دو مسجد در این ناحیه به خبرنگار ما، گفت: مسجد امیرالمومنین (ع) در محله دزاشیب در فضایی به مساحت 559.23 متر مربع قابلیت پذیرش 600 نمازگزار را دارد و در آن فضاهای فرهنگی و عبادی تفکیک شده برای زنان و مردان در نظر گرفته شده اند.

وی دومین مسجدی که در این ناحیه قرار است در آینده نزدیک افتتاح شود، را مسجد الرضا (ع) در منطقه رستم آباد معرفی کرد و گفت: تملک زمین و ساخت مسجدالرضا (ع) در زمینی به مساحت 18 هزار‌ مترمربع از سال 1390 با همکاری شهرداری و امور مساجد منطقه آغاز شد و اکنون این مسجد به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد پایتخت آماده بهره‌برداری است.

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: همچنین مساجد الائمه (ع) فرمانیه، جامع امامزاده قاسم (ع)، باب الحوائج (ع) دارآباد، حضرت ولی عصر (عج) اراج، محمد رسول الله (ص) شهرک صدف، قائم (عج) شهرک قائم و ابوتراب در خیابان شریعتی از جمله مساجدی هستند که در این ناحیه در دست مرمت هستند.

بصیری با اشاره به فعالیت ۲۱۷ مسجد در این ناحیه، افزود: همه مساجد این ناحیه دارای امام جماعت هستند و با کمبود امام جماعت روبرو نیستم.

(چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۲۵
https://news.masjed.ir/u/v2b
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید