سه شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۰۲۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
استاد حوزه علمیه قم:

خدام مسجد جمکران باید ارزش خدمت به زائرین حسینی را بدانند

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نیا با تقدیر از برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف تا کربلا، گفت: خدام مسجد مقدس جمکران باید ارزش خدمتی را که به عنوان سربازان مهدی فاطمه (عج) به زوار حسینی انجام می‌دهند، بدانند.

(سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۲۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدوی نیا به بیان نکاتی درباره حماسه عظیم اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که هر کس می‌خواهد محبوب‌ترین اشخاص را در آسمان‌ها و زمین ببیند، به فرزندم حسین (ع) نگاه کند.

سخنران و مبلغ دینی حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین (ع) تمام هستی خود را در زنده نگه داشتن دین الهی فدا کردند، بیان داشت: خدای متعال به خاطر جان‏فشانی ابا عبدالله الحسین (ع) چنان لطفی به آن حضرت کردند که در عاشورا و اربعین شاهد آن هستیم.

وی به ابعاد حماسه عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: در ایام محرم الحرام به ویژه عاشورا و اربعین شاهد هستیم که همه عاشقان حضرتش با شور و شوق و با پای برهنه به طرف مضجع ایشان حرکت می‌کنند؛ این عشق و حماسه فقط کار خدای متعال است.

حجت الاسلام مهدوی نیا ابراز کرد: خدای متعال همه محبت خود را برای امام حسین (ع) خرج کرده است؛ به همین دلیل است که اقشار، فرقه‌ها و ادیان مختلف از سراسر جهان به عشق سالار شهیدان چنین کار پسندیده‌ای را در اربعین حسینی انجام می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم به بیان جمله‌ای از حضرت آیت الله بهجت (ره) درباره ظهور حضرت حجت (عج) پرداخت و گفت: این عالم وارسته جمله‌ای با این مضمون دارند که مقدمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) از اربعین امام حسین (ع) است.

سخنران مذهبی مسجد مقدس جمکران از برپایی موکب این مسجد مقدس برای سومین سال متوالی در مسیر نجف تا کربلا قدردانی کرد و افزود: برپایی موکب و خدمت رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) کار بسیار عظیمی است و بدانید که اجر آن با حضرت زهرا (س) خواهد بود.

مهدوی نیا در پایان تصریح کرد: خدام مسجد مقدس جمکران باید ارزش این خدمتی را که به عنوان سربازان مهدی فاطمه (عج) به زوار حسینی انجام می‌دهند، بدانند و من به حال آن‌ها غبطه می‌خورم.

 
روابط عمومی مسجد مقدس جمکران
(سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۲۸
https://news.masjed.ir/u/sAK
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید