دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۰۱۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص):

تشکیل صندوق قرض الحسنه از ضروریات هر مسجد است

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) تشکیل و تقویت هسته مقاومت فرهنگی را ضرورت امروز مساجد دانست و گفت: ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه، بسیج و کانون های فرهنگی هنری از ضرورت های مساجد است.

(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۳۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت الاسلام سیدجلال صدر بر لزوم تشکیل و تقویت هسته مقاومت فرهنگی در مساجد تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر در مسجد پیامبر اعظم (ص)، جلسات و نشست های متعددی با فرماندهان بسیج نواحی برگزار شده است.

وی بیان کرد: در مناسبت های مختلف همانند دهه کرامت، ماه مبارک رمضان، محرم، دفاع مقدس و دهه فجر جلسات شورای هسته مقاومت فرهنگی مسجد به منظور ساماندهی برنامه های فرهنگی مسجد تشکیل می شود و در حال حاضر شاهد هستیم که مردم تقویت هسته مقاومت فرهنگی مسجد پیامبر اعظم (ص) را لمس می کنند.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) با اشاره به اینکه مسجد نباید تنها در زمان اقامه نماز جماعت به روی مردم باز باشد، اظهار کرد: درست است که در همه مساجد نماز جماعت اول وقت برگزار می شود، اما برخی از مومنین نمی توانند، بنا به دلایلی در آن حاضر شوند، بنابراین باید زمینه باز بودن در مساجد در ساعت های غیر از زمان اقامه نماز جماعت را هم فراهم کرد تا کسانی که در خیابان تردد دارند نیز بتوانند با حضور در مسجد به اقامه نماز خود بپردازند.

ایجاد درمانگاه، صندوق های قرض الحسنه و پایگاه های بسیج ضرورت های یک مسجد
حجت الاسلام صدر گفت: در گذشته مساجد محلی برای اقامه نماز بودند اما با گذشت زمان کارکرد فرهنگی آن ها نیز تقویت شد و در آن ها بخش ها و برنامه های دیگر نیز برگزار می شوند که ایجاد درمانگاه، صندوق های قرض الحسنه و پایگاه های بسیج از جمله آن ها هستند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من این یک ضرورت است که در مساجد بعد از زمان اقامه نماز هم به روی نمازگزاران باز باشد، ادامه داد: این موضوع در مسجد پیامبر اعظم (ص) مورد توجه است به طوری که در این مسجد از ساعت ۸ صبح تا یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء باز است.

مساجد برای رشد مخاطبان خود تلاش کنند
امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام جماعت مسجد باید پاسخگوی شبهات و پرسش های روز مردم به ویژه جوانان باشند، خاطرنشان کرد: کسی که به مسجد می آید، علاوه بر شرکت در نماز جماعت باید از مسایل جاری کشور و جهان اسلام و در یک نگاه کلی از همه عالم اطلاع یابد، یک مسجد باید این رشد را به مخاطبان خود ارائه کند و لازمه این مهم آن است که ائمه جماعات مساجد مطالعه و تحقیق داشته باشند زیرا تا زمانی که آنان اطلاعات لازم را نداشته باشند، آن بینش مد نظر را نمی توانند در مخاطبان خود نیز ایجاد کنند.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) بصیرت افزایی نمازگزاران مساجد را موضوعی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: یکی از راه های تحقق این مهم، برگزاری نشست ها، سخنرانی‌های محتوایی، نشست های تخصصی با محوریت ائمه جماعات و یا شخصیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دینی است که در مساجد حضور می یابند.

حجت الاسلام صدر با بیان اینکه سعی ما باید بر این باشد که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل این فرهنگ را در قسمت های مختلف مسجد از قبیل کانون های فرهنگی هنری، بسیج، خیریه و موسسه قرض الحسنه نهادینه کنیم، خاطر نشان کرد: متولیان مساجد به امور این خانه های خدا نگاهی پدرانه داشته باشند.

(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۳۴
https://news.masjed.ir/u/hva
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید