شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۶۹۷۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
از پنجم آبان‌ماه آغاز می‌شود

درس خارج «فقه المسجد» آیت‌‌الله اراکی ویژه ائمه جماعات

درس خارج «فقه المسجد»، آیت‌الله اراکی از پنجم آبان ماه ویژه ائمه جماعات استان تهران آغاز می شود.

(شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۳۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت الاسلام علی نوری از آغاز درس خارج «فقه المسجد» و «اصول» آیت الله محسن اراکی خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، درس خارج «فقه المسجد» و اصول آیت الله شیخ محسن اراکی ویژه ائمه جماعات تهران برگزار می شود.

وی اظهار کرد: درس خارج فقه المسجد، چهارشنبه هر هفته ساعت ٧ صبح در ساختمان محراب با حضور طلاب و ائمه جماعات علاقمند برگزار می شود.

معاون آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، خاطر نشان کرد: این دوره ها به ائمه جماعات کمک می‌کنند تا در کنار کارهای اجرایی که در مساجد دارند نگاه فقیهانه، کارشناسانه و عمیق به موضوع مسجد از نگاه آیات، روایات و کتب فقهی داشته باشند.

گفتنی است، این دوره ها سال گذشته نیز در مرکز آموزش محراب برای ائمه جماعات و طلاب علاقه مند به این موضوع تهرانی برگزار شد و دوره جدید آن ادامه مباحث مطرح شده است.

یادآور می شود، محسن اراکی (زاده ۱۳۳۴ خورشیدی)، مجتهد علوم اسلامی، دکترای فلسفه تطبیقی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب است.

وی همچنین عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، مؤسس مرکز اسلامی انگلیس و مجمع اندیشه اسلامی قم و یکی از استادان دروس عالی فقه و اصول در حوزهٔ علمیه قم است.

(شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۳۴
https://news.masjed.ir/u/k0q
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید