چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۶۹۴۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح کرد:

مساجد با امکاناتی که دارند بهترین خدمات را ارایه می‌دهند

حجت الاسلام ابراهیمی، رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد، با تاکید بر ادا شدن حق مساجد، گفت: امروز مساجد با امکاناتی که دارند بهترین خدمات را ارایه می دهند.

(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جماعت مسجدالاقصی تهران‌پارس با اشاره به اهتمام بسیاری از مساجد به اقامه سه نوبت نماز جماعت در طول روز، گفت: امروزه در بسیاری از مساجد از یک ساعت قبل از هر نماز تا پاسی از شب به روی مردم باز است و به نظرم در حال حاضر مساجد وضعیتی بهتر از قبل از انقلاب دارند و با امکاناتی که دارند، بیشترین خدمت را ارائه می کنند.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه مساجد، افزود: اینجانب به دلیل آنکه 10 سال ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را برعهده داشته ام در جریان این منویات و دغدغه های رهبری هستم و در طول بیش از 30 سال امامت جماعت مسجدالاقصی (واقع در تهرانپارس) تلاش کرده ام در راستای توصیه های رهبری گام بردارم.

 

حق مساجد ادا شود

امام جماعت مسجدالاقصی تهران‌پارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ادا کردن حق مساجد، اظهار کرد: این حق به طور قطع باید ادا شود و اولین کسی هم که در این زمینه باید پیشقدم باشد، شخص امام جماعت مسجد است زیرا که مدیریت آن با وی است.

ابراهیمی ادامه داد: وقتی امام جماعت مسجد به موقع در مسجد حاضر شود، نمازگزاران نیز سعی می کنند تا حضور پُر رنگ تری در مسجد داشته باشند و حضور نیافتن امام جماعت در مسجد برای اقامه هر سه نوبت نماز و یا حضور نامرتب او، باعث ادا نشدن حق مسجد و کم رونق شدن آن می‌شود و یکی از ویژگی های اصلی مسجد تراز اسلامی‌ داشتن امام جماعت عالم و با تقوا است که برای مردم وقت بگذارد.

 

روشنگری و آگاهی بخشی

رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد، بزرگترین وظیفه امام جماعت مسجد را، روشنگری و آگاهی بخشی به مردم دانست و گفت: ائمه جماعات مساجد باید در راستای هدایت جامعه، با مردم در عالی ترین سطح  ارتباط صمیمانه داشته باشند.

ابراهیمی همچنین به نقش‌آفرینی مساجد در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هیچ مرکزی به اندازه مساجد به نظام خدمت نکرده است، انقلاب از مساجد شکل گرفته و تداوم آن در مساجد است.

وی افزود: 97 درصد شهدای ما در طول ۸ سال جنگ تحمیلی از مساجد بوده‌اند و  اکنون نیز بیشترین نقش را در تربیت فرهنگ، اخلاق، اعتقادات، مبارزه با جنگ نرم و بصیرت‌بخشی دارند.

امام جماعت مسجدالاقصی تهران‌پارس با اشاره به نقش مسجد در ایجاد وحدت و اتحاد میان افراد جامعه و امت اسلامی، بیان کرد: اگر مسجد به وظیفه هدایت دینی و هدایت سیاسی خود عمل کند، همین مساله موجب می شود مردم به وحدت و انسجام و یکپارچگی دعوت شوند، در حقیقت در دل هدایت دینی و هدایت سیاسی، وحدت نهفته است.

(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۳۸
https://news.masjed.ir/u/uhR
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید