یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۶۸۷۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور

گزارشی از مسجد صاحب الزمان(عج) در محرم

حجت‌الاسلام نوچمنی گفت: نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) طبق سنت هر سال پس از پایان مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) به دیدار خانواده شهدا می‌روند.

(یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۰۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، مسجد صاحب الزمان (عج) طبق سنت هرسال با برپایی مجالس روضه، سخنرانی و مدیحه سرایی، همچون سال‌های گذشته حال و هوای معنوی و باشکوهی به شهرک غرب (قدس) تهران داد است.

 13شب سوگواری حسینی در مسجد صاحب الزمان (عج)
بنابر این گزارش، مجلس روضه و سخنرانی مذهبی به مناسبت شهادت حضرت ابا عبدالله (ع) و اصحاب باوفایش از شب نخست محرم در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک قدس (غرب) آغاز شده و تا شب 13 این ماه نیز ادامه دارد.

گفتنی است سخنرانی یک «مسیحی تازه شیعه شده» مهم‌ترین رویداد مسجد صاحب الزمان (عج) در محرم 1438 است؛ این شیعه اهل کوبا در جمع سوگواران حضرت حسین بن علی (ع) بیان داشت «در کوبا دو هزار مسلمان و چهل شیعه حضور دارند که وهابیت با صرف هزینه‌های فراوان موفق به گرایش آنها به خود شده است»

حجت‌الاسلام قاسمعلی نوچمنی امام جماعت این مسجد در این رابطه می‌گوید: تبلیغات دشمنان علیه اسلام در رسانه‌های مختلف جهان، آنچنان اثر سویی دارد که همسر آن کوبایی به او گفت «تو تروریست شدی و نمی‌توانم زندگی‌ با تو را ادامه دهم»

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه باید محل حضور تمام ستمدیدگان و محرومان جهان و دستگیری از تازه شیعه شده های کشورهای مختلف باشد.

نوچمنی اظهار داشت: نمازگزاران این مسجد طبق سنت هر سال پس از پایان مراسم سوگواری با هدف تکریم مقام جهاد و شهادت و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه به دیدار خانواده شهدا می‌روند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مردم را به برگزاری مراسم سوگواری شهادت و مصایب اهل بیت (ع) در مساجد و جوار امامزادگان و بقاع متبرکه تشویق کنند که این موضوع مانع بروز آسیب‌ها و انحرافات در سوگواری‌ می‌شود.

شایان ذکر است، مسجد صاحب الزمان (عج) در شهرک قدس (غرب)، بلوار فرحزادی، خیابان درخشان واقع است.

(یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۰۷
https://news.masjed.ir/u/oqa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید