چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۶۷۱۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد:

ائمه جماعات در خدمت به مساجد یک قدم جلوتر از مردم باشند

امام جماعت مسجد سلمان فارسی با تاکید بر این که ائمه جماعات در خدمت به مساجد یک قدم جلوتر از مردم باشند، گفت: یک مسجد باید پناهگاه مردم یک محله باشد.

(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵) ۱۶:۴۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت الاسلام سیدرضا اکرمی با اشاره به اینکه مسجد هر محله باید پناهگاه مردم به ویژه جوانان در همه ابعاد مختلف باشد، گفت: ائمه جماعات باید کار در مساجد را وظیفه خود بدانند و در همه امور مربوط به مساجد یک قدم از مردم جلوتر باشند.

وی اظهار کرد: در آیات و روایات اسلامی از مسجد به عنوان مرکزی دینی یاد برده می شود که انسان ها را به سمت اخلاق، انسانیت، آگاهی، رشد و بالندگی سوق می دهد، از این رو باید نسبت به جایگاه مسجد اهتمام ویژه ای داشت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین گفت: حضور پرشور جوانان در مسجد موجب می شود که آنان کمتر در معرض خطرات و انحرافات قرار گیرند و دچار معضلات اخلاقی و عقیدتی نشوند.

اکرمی با اشاره به اینکه بنا بر تاکید مقام معظم رهبری یک امام جماعت مسجد باید محور فعالیت های آن باشد، بیان کرد: در این صورت است که مسجد به عنوان سنگر و پناهگاه شناخته می شود و مردم برای حل مسایلی که از نظر عقیدتی، اخلاقی و فقهی در زندگی شان به وجود می آید به مسجد مراجعه می کنند.

وی افزود: نکته دوم اینکه همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، یک امام جماعت مسجد باید هر روز با میزان بالایی از آگاهی و اطلاعات در مسجد حضور یابد.

امام جماعت مسجد سلمان فارسی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دایر بودن مساجد در طول روز، اشاره کرد و گفت: این در حالی است که امکان و لوازم فعالیت از نماز صبح تا بعد از نماز عشاء در بیشتر مساجد وجود ندارد و لازم است که اگر آن ها مشکل نبود خادم دارند حداقل از خادم افتخاری استفاده کنند.

اکرمی، گفت: برای شکل‌دهی به حصار و خاکریز مقاومت فرهنگی در مساجد اولین قدم تشکیل و تقویت شورای فرهنگی کارآمد و فعال با دید کارشناسی در این زمینه است که  خوشبختانه در بسیاری از مساجد تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کتابخانه در مساجد و انجام برنامه های فرهنگی در آن ها و پاسخگویی به سوالات جوانان توسط ائمه جماعات و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ می تواند در پرورش نیروهای دینی برای دفاع از امنیت کشور موثر باشد، بنابر این برای جذب جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور و انقلاب اسلامی باید برنامه‌ریزی داشت و با در نظر گرفتن مؤلفه‌های مخاطب‌شناسی در این عرصه ورود پیدا کرد.

امام جماعت مسجد سلمان فارسی، گفت: اگر می‌خواهیم مساجدی قوی و با نشاط داشته باشیم، باید توجه داشته باشیم که آن ها صرفاً برای اقامه نماز جماعت نیستند، بلکه باید محلی برای بیان تفسیر قرآن و نهج البلاغه و محل اجتماع جوانان برای کارهای فرهنگی، عقیدتی و آموزشی باشند تا از این طریق نیازمندی مردم به مسجد را افزایش دهیم و مردم همواره احساس کنند به آن ها نیاز دارند و کارهای‌شان در مسجد پیگیری و حل و فصل می‌شوند.

اکرمی با اشاره به اینکه باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا جوانان و نوجوانان دوران طلایی عمر خود را در مساجد بگذرانند، افزود: اگر بتوانیم آنان را با فرهنگ ایرانی اسلامی واکسینه کنیم، دیگر تهاجم فرهنگی غرب بر آن ها کارساز نخواهد بود.

وی گفت: امروز دشمنان ما با تمام ابزار خود برای تاثیرگذاری بر فکر و روح نوجوانان مان به عنوان سازندگان فرداهای جامعه مان در حال فعالیت هستند بنابراین ما نیز باید در مقابل، فرهنگ خودمان که برگرفته از فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) است را تبلیغ کنیم.

(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵) ۱۶:۴۶
https://news.masjed.ir/u/k6k
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید