شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۶۳۰۸
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور

مساجد در خط مقدم جهاد قرار دارند

حجت الاسلام کرمانی گفت: راه مجذوب کردن جوانان به مساجد ارتباط عاطفی و احساسی ائمه جماعات، فعالان مساجد و هیئت امنا با جوانان است.

(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۲۶

حجت الاسلام کرمانی مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز امور رسیدگی به مساجد در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد در خصوص ملزومات پیاده سازی بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات مساجد استان تهران اظهار داشت: جوانان ما دل‌های آماده‌ای دارند و معصومین علیهم‌السلام هم مارا توصیه کردند که به سراغ جوانان و نوجوانان برویم. آن جمله معروف امام صادق(ع) عَلَیکَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى کُلِّ خَیرٍ ؛جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع تر به کارهاى خیر روى مى آورند.، موید آن است که که برای تقویت و شکل دهی هسته مقاومت فرهنگی باید به سمت جوانان حرکت کنیم.

وی افزود: ائمه جماعات با ارتباط گیری صمیمی، محبت آمیز، و برخوردی لین و نرم با جوانان خواهند توانست جوانان را جذب کرده و با دادن مسولیت ‌هایی به آنان می‌توانند به حضور جوانان ضریب دهند.

مخاطب شناسی جوانان توسط ائمه جماعات عامل اساسی در جذب جوانان

این کارشناس امور مساجد با اشاره به فرازی از بیانات رهبری در خصوص راه جذب جوانان به مسجد که تصرف دل آن‌هاست، گفت: با امکاناتی از جمله میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و فعالیت‌های هنری و از این دست فعالیت‌ها راه جذب شکل نخواهد گرفت و اگر هم شگل بگیرد حتما مقطعی است و راه مجذوب کردن جوانان به مساجد ارتباط عاطفی و رفاقتی ائمه جماعات، فعالان مساجد و هیئت امنا با جوانان است.

حجت الاسلام کرمانی مخاطب شناسی جوانان توسط ائمه جماعات را عاملی اساسی در جذب جوانان دانست و گفت: ائمه جماعات باید نیازهای جوانان را شناسایی کنند و بعد از شناسایی و تشخیص نیازهای جوانان درصدد درمان آنان باشند بر این اساس در برابر  شبهات اعتقادی و فکری جوانان پاسخ قانع کننده‌ای باید داده شود که نیازمند مسلح شدن ائمه جماعات به علم و آگاهی همه جانبه نسبت به مسائل روز است.

وی با بیان اینکه فضای بصری مسجد باید جوان پسند باشد، توضیح داد: ذائقه جوانان با مسن‌ترها متفاوت است و باید  متولیان مساجد جلوه‌های بصری  مسجد خود را مطابق با میل جوانان طراحی کنند.

مساجد در خط مقدم جهاد قرار دارند

این کارشناس امور مساجد با اشاره به فرمایش حاج آقا علی اکبری رییس مرکز امور مساجد استان تهران در دیدار با رهبر انقلاب در خصوص ۹۷ درصد شهدای دفاع مقدس از مساجد کشور بودند، خاطر نشان کرد: مساجد در حقیقت از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و تا به امروز دارای جایگاه مقدسی بوده‌اند و پیوسته در خط مقدم فعالیت های سیاسی، مردمی، نظامی و جهادی نقش مهم و تعیین کننده‌ای ایفا کرده‌اند.

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه سیاست به معنای طرفداری از احزاب و شخصیت‌ها سیاسی نیست، گفت: سیاست در بیانات رهبری یعنی نگاه کلان و همه جانبه به زندگی اجتماعی است که سبک زندگی اسلامی ایرانی و جنبش عدالت خواهی و سیاست های کلی خانواده برآمده از این نوع نگاه مقام معظم رهبری به سیاست است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر سیاست را مطابق با نگاه و نظر رهبر انقلاب تعربف و تعیین کنیم، آنوقت است که فرهنگ و سیاست رابطه تنگاتنگی پیدا خواهند کرد و در چنین شرایطی مساجد ما محلی برای  تعیین سیاست‌گذاری‌های کلان در خصوص سبک زندگی اسلامی ایرانی، مسائل مرتبط با عداتخواهی و مسائل مربوط به معضلات خانواده خواهند شد.

(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۲۶
https://news.masjed.ir/u/m4n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید